تخصیص اعتبار به شهرستان‌های مختلف گیلان برای مهار تنش آبی

مرادی از تخصیص اعتبار به شهرستان‌های مختلف گیلان برای مهار تنش آبی خبر داد و گفت: رعایت الگوی مصرف آب می‌تواند در شرایط فعلی مثمرثمر واقع شود

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از  تخصیص مرحله نخست اعتبارات به شهرستان‌های مختلف گیلان نظیر فومن، شفت و ماسال و برخی نقاط دیگر برای مهار تنش آبی در این مناطق خبر داد و اظهار داشت: رعایت الگوی مصرف آب زراعی می‌تواند در شرایط فعلی که با تنش آبی مواجهیم بسیار مثمرثمر واقع شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان برگزاری جلسات رفع تنش آبی شالیکاران در شهرستان‌های مختلف استان نظیر فومن، شفت و ماسال را متذکر شد و عنوان کرد: در این جلسات سعی کردیم اقدامات انجام شده در بحث تامین آب زراعی کشاورزان توسط دستگاه‌های متولی و همچنین اعتبارات تخصیص‌یافته برای این امر را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مرادی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات شالیکاران شهرستان ماسال در مرحله نخست معادل 2 میلیارد و 700میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است تصریح کرد: اختصاص هر چه سریع‌تر مرحله دوم اعتبارات تامین آب به این شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد و حتما برای تحقق آن رایزنی و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 

وی به مشکلات کمبود آب زراعی در شهرستان شفت هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در همین راستا اخیرا جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران آب این منطقه برگزار شد ابراز داشت: علاوه بر برگزاری جلسه از ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌های عمیق و سایر تأسیسات آبرسانی شهرستان شفت بازدید کردیم و در جریان مشکلات آبرسانی مزارع قرار گرفتیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تخصیص اعتباراتی برای رفع مشکلات تنش آبی شهرستان شفت هم سخن گفت و با بیان اینکه تاکنون 2 میلیارد و 700میلیون تومان از این منابع اختصاص یافته است اذعان کرد: مابقی اعتبارات هم متعاقبا به این شهرستان با هدف رفع مشکلات باقیمانده در بحث تامین آب زراعی شالیکاران اختصاص پیدا می‌کند.

 

مرادی با تاکید بر این نکته که جهت مهار تنش آبی در شهرستان فومن هم معادل یک میلیارد و 440 میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است اظهار داشت: امیدواریم با حمایت مسئولان و با اهتمام جهاد کشاورزی گیلان و شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم سال زراعی را با کمترین خسارت و آسیب ناشی از تنش آبی پشت سر بگذاریم.

 

وی تعیین دقیق تقویم زراعی و توزیع دقیق حجمی آب از سد بزرگ سفیدرود را امری ضروری دانست و با اشاره به اینکه شالیکاران باید طبق برنامه نوبت‌بندی آب و تقویم زراعی عمل کنند یادآور شد: هماهنگ  بودن دستگاهای متولی کشاورزی در مدیریت توزیع منابع آبی و رعایت الگوی مصرف آب می‌تواند در شرایط فعلی مثمرثمر واقع شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در پایان مؤلفه‌های دیگری نظیر توسعه کشت ارقام مقاوم برنج، آموزش کشاورزان در امر استفاده بهینه از آب زارعی و موارد اینچنینی را هم برای کاهش مصرف آب مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: برنج از جمله محصولات استراتژیک گیلان و کشور است و برای حل مشکلات شالیکاران باید اقدامات اساسی انجام شود.

 

کد خبر 1073708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha