۲۴۳ کانون فرهنگی هنری مساجد جدید در کردستان تشکیل می‌شود

کامل گلباغی گفت: تا پایان سال جاری، ۲۴۳ کانون فرهنگی هنری مساجد جدید در استان کردستان تشکیل می‌شود.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به وجود 612 کانون فرهنگی هنری مساجد در کردستان اظهار کرد: تا پایان سال جاری شمار کانون‌های فرهنگی استان باید به 855 مورد برسد.

 

وی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای از کردستان خواسته شده تا در سال‌جاری 68 کانون جدید تشکیل شود، افزود: 175 کانون نیز مربوط به سهمیه سنوات گذشته است که باید تا پایان امسال راه‌اندازی شوند و براین اساس امسال در مجموع 271 کانون باید به مجموع کانون‌های استان اضافه شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به دلایل عدم تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد در سنوات گذشته اظهار کرد: براساس آئین‌نامه راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان باید کانون‌های فرهنگی در مناطق شهری و یا روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر خانوار تشکیل شود.

 

گلباغی عنوان کرد: به دلیل کوهستانی بودن کردستان و تعداد کم جمعیت روستاهای استان امکان صدور مجوز برای تشکیل کانون‌های فرهنگی در روستاهای با جمعیت کم وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه متقاضیان زیادی برای تشکیل کانون در استان وجود دارد، افزود: متقاضیان باید با ثبت نام در سامانه بچه‌های مساجد نسبت به درخواست خود اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: در شرایطی که جمعیت روستاهای استان امکان تشکیل کانون در مناطق روستایی را ندارد، سعی بر این است تا کانون‌های فرهنگی در مناطق شهری دایر شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به چگونگی ارائه خدمات به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید باید با فعالیت خود بالای سه هزار امتیاز از سامانه بچه‌های مساجد کسب کنند تا بتوانیم خدمات لازم را به آنها ارائه دهیم.

 

گلباغی در پایان گفت: بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مربوط به شهرستان سنندج و کمترین آن مربوط به شهرهای سقز و بانه است و سعی داریم تا با تمرکز بر این شهرستان‌ها تعداد کانون‌های مساجد را افزایش دهیم.

کد خبر 1073729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha