گلستان تشنه است/ ۶۳ درصد شبکه آبرسانی خان ببین فرسوده است

کوهساری گفت: گلستان تشنه است و مشکل آب شرب دارد و تقاضا و انتظار ما از آب منطقه ای و فاضلاب شهری گلستان توزیع مناسب آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامعلی کوهساری» عصر امروز (چهارشنبه 16 تیر) در نشست اضطراری مجمع نمایندگان استان گلستان با موضوع بررسی مشکلات آب شرب اظهار کرد: گلستان در درازمدت به  50 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و باید به تامین نیاز شرق استان گلستان و شهرستان آزادشهر و رامیان توجه شود.

 

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: با هشت میلیون مترمکعب آب سد میرداماد مشکل مردم گرگان حل نمی شود و در حال حاضر یک هزار و 226 متر مکعب  برثانیه منابع آبی در گرگان در نظر گرفته شده است.

 

کوهساری بابیان اینکه  بهترین راه  برای تامین آب شرب گلستان شیرین سازی آب دریا است، گفت: شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب مطالبات خود را به نمایندگان مجلس در میان بگذارند تا بتوانیم پیگیری این دغدغه ها باشیم.

 

وی افزود: 63 درصد شبکه آبرسانی شهر خان ببین با فرسودگی رو به رو است و در آزادشهر باید 50 کیلومتر شبکه اصلاح می شد که اتفاق نیفتاده است.

 

کوهساری تاکید کرد: در شهرستان رامیان 69 درصد آب شرب در روستاها تامین شده و در برخی از روستاها زیرمجموعه آب و فاضلاب نیستند و یا با تانکر آبرسانی می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: گلستان تشنه است و مشکل آب شرب دارد و تقاضا و انتظار ما از آب منطقه ای  و فاضلاب شهری این است که  توزیع مناسب داشته باشند.

 

کوهساری ابراز داشت: گرگان 470 لیتر برثانیه و آزادشهر  80 لیتر برثانیه کمبود آب دارد و وقتی جمعیت دو شهر نیز با هم مقایسه شود متوجه وخامت اوضاع در آزادشهر می شویم.

 

 

کد خبر 1073769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha