تواضع و فروتنی از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله باریک بین بود

حجت الاسلام باریک بین گفت: آیت الله باریک بین برای خود جایگاه و تشریفات خاصی قائل نبودند و همین امر هم سبب شد اقشار مختلف برای شخصیت ایشان احترام ویژه قائل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام«محمد باریک بین» در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین که امروز (چهارشنبه ۱۶ تیر) در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: جا دارد یاد کنیم از علمای بزرگی که در گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی از دیرباز تلاش کردند به ویژه علمای این خطه که علمای ربانی بودند و هنوز از آثار وجودی آنها بهره مند هستیم.

 

فرزند آیت الله باریک بین ادامه داد: همچنین باید یاد کنیم از کسانی که در برگزاری نماز جمعه تلاش کردند؛ نماز جمعه از نعمت های ارزشمند خداوند متعال است که همچون دیگر نعمت ها گاهی برایمان عادی شده و توجه لازم را به آن نداریم اگرچه بلای کرونا باعث شد مقداری چشم ما باز شود و متوجه نعمت نماز جمعه شویم.

 

وی تأکید کرد: این مراسم اقدامی در مسیر توجه دادن خود ما و سایر مردم به این نعمت بزرگ است تا با بازنگری به برنامه ها، این نعمت را نسبت به گذشته دلپذیرتر برای جلب مشارکت بیشتر اقشار مختلف به خصوص جوانان قرار دهیم.

 

فرزند آیت الله باریک بین با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله باریک بین افزود: آیت الله باریک بین برای خود جایگاه و تشریفات خاصی قائل نبودند و این ویژگی مرحوم آیت الله باریک بین از سوی بسیاری بیان می شد و همین امر هم سبب شد اقشار مختلف برای شخصیت ایشان احترام ویژه ای قائل باشند.

 

در ادامه رئیس ستاد نماز جمعه استان قزوین اظهار کرد: امسال چهلمین سال اقامه نماز جمعه در قزوین است و بعد از ۴۰ سال اقامه نماز در این مسجد و شهر، این مناسبت عظیم را گرامی می داریم؛ ما در مجموعه نماز جمعه، میراث دار عزیزانی هستیم که در این ۴۰ سال زحمت کشیدند و نهال نماز جمعه را تنومندتر کردند.

 

«علی شفیعی شاد» یادآور شد: ان شاالله با فرماندهی امام جمعه محترم بتوانیم قرارگاه فرهنگی نماز جمعه را راه اندازی کرده و هرچه بیشتر و بهتر فضای نماز جمعه و نقش این مهم را در جامعه تبیین کنیم و قدم های جدی را در این حوزه برداریم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از شخصیت مرحوم آیت الله «هادی باریک بین» تجلیل شد و از کتاب های «سلوکی در پروا» و «قرارگاه ایمان» و تمبر یادبود چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین رونمایی شد.

 

کد خبر 1073785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha