عدم اعمال تبعیض در خاموشی ها/ برق بیمارستان های گیلان هم قطع می شود

هنرمند با بیان اینکه هیچ تبعیضی در خاموشی‌ها وجود ندارد و این امر به شکل مساوی بین مناطق مختلف گیلان تقسیم شده است گفت: در شرایط بحرانی حتی برق بیمارستان‌های گیلان هم قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد اسماعیل  هنرمند» امشب (چهارشنبه، 16 تیر) در بخش گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه به عنوان یک عضو کوچکی از صنعت برق از همه مردم و مشترکان بابت خاموشی‌های برقی که اتفاق می‌افتد و ما ناچار به اعمال آن هستیم، عذرخواهی می‌کنم گفت: تمام تلاش ما این است که قطعی‌های برق را در استان  گیلان به حداقل ممکن برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در پاسخ به این پرسش که چرا خاموشی‌های برق طبق سامانه برق من و جداول اعلام شده به مشترکان اعمال نمی‌شود تصریح کرد: جداول خاموشی احتمالی که شرکت توزیع برق برای مشترکان طراحی می‌کند بر اساس یک تعریف بحران پیشرویی است که در بحث خاموشی‌ها وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه پس از طراحی جداول خاموشی‌ها اگر با بحران مواجه شویم این امر باعث تغییر در برنامه از پیش تعیین شده می‌شود اذعان کرد: هدف ما این است که بتوانیم جلوی وقوع بحران را بگیریم و زمانی هم که بحران رخ می‌دهد دیگر فرصتی برای تغییر در جداول خاموشی‌ها و اطلاع‌رسانی به مشترکان وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان معیوب شدن تجهیزات و زیرساخت‌های شرکت توزیع برق پس از وقوع بحران را مشکل دیگری که باعث تغییر در جداول خاموشی‌ها می‌شود، ذکر کرد و بیان داشت: تا زمانی که اکیپ‌های ما مشکلات به وجود آمده تأسیسات را برطرف نکنند مدت قطعی برق طول می‌کشد و این باعث می‌شود به جای 2 ساعت خاموشی، قطعی برق مشترکان طولانی مدت بشود.

 

هنرمند با تاکید بر اینکه بیان این مسائل به معنی توجیه مشکلات، کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها به وجود آمده ناشی از قطعی‌های برق خارج از برنامه نیست یادآور شد: همکاران شرکت توزیع برق باید تلاش کنند تا مشکلات را برطرف کنند و اجازه ندهند این نابه‌سامانی‌ها ایجاد شود.

 

وی در مورد این سخن دادستان رشت که دیروز اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر تبعیض اعمال خاموشی‌ها وصول شده است هم توضیحاتی داد و اظهار داشت: الان در جامعه ما دو شایعه مطرح است نخستین شایعه این است که استان گیلان خودش تولیدکننده برق است و چرا باید خاموشی بیش از حد در آن اعمال بشود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان قطعی برق را مشکلی سراسری خواند و با تاکید بر اینکه خاموشی تنها مختص گیلان نیست افزود: این کمبودهای برق به نسبت مساوی برای تمام استان‌های کشور تقسیم شده است و گیلان هم از این امر و استانداردی که وزارت نیرو تعیین کرده، مستثنی نیست.

 

هنرمند با تاکید بر اینکه امسال تولید برق گیلان نه تنها بیشتر نیست بلکه از استان‌های دیگر در ساعت‌هایی برق وارد می‌شود اضافه کرد: شبکه برق کشور یک شبکه سراسری است و اینطور نیست که برقی که در گیلان تولید می‌شود تنها مختص به همین استان است.

 

وی شایعه دوم را اعمال خاموشی بیشتر برای برخی نقاط و قعطی‌های کمتر برای برخی نقاط دیگر در گیلان اعلام کرد و گفت: اینکه قطعی برق در برخی مناطق بیشتر یا کمتر است، صحت ندارد زیرا جداول خاموشی‌ها بر اساس سازوکارهایی که در هر شهرستان وجود دارد طراحی شده و باید خاموشی‌ها به نسبت مساوی تقسیم شوند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه استثنائاتی هم وجود دارد و برق برخی مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و مراکز نظامی نباید قطع شود افزود: در کل استان گیلان 130 نقطه مهم داریم که برای این نقاط فقط در شرایط بحرانی نمی‌توانیم برق مجزا طراحی کنیم زیرا طراحی شبکه ما این ساز و کار را ندارد.

 

هنرمند با تاکید بر اینکه با تمهیدات وزارت نیروز حجم بسیاری از خاموشی‌ها دیروز و امروز کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی حتی برق بیمارستان‌های استان گیلان هم که نمونه آن همین دو سه روز قبل بود قطع شد و این باعث اعتراض بیمارستان‌ها شد.

کد خبر 1073795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha