کمیته امداد استان زنجان از ۲۶۷ خانوار زندانی نیازمند حمایت می کند

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶۷خانواده زندانی نیازمند تحت حمایت امداد امام استان قراردارند، افزود:این خانواده‌ها از تمام خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند ‌هستند که جمعیتی بالغ ‌بر ۸۵۲ نفر را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده‌های زندانیان نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده‌ها از طریق برنامه‌های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است.

 

هدایت صفری ادامه داد:: کمیته امداد استان زنجان کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، کمک‌معیشت ، کمک‌های حمایتی، کمک‌هزینه ازدواج، خدمات درمانی، معاضدت حقوقی، مساعدت‌های موردی به خانواده های دارای سرپرست زندانی انجام می‌دهد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: اقدامات کمیته امداد در کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند، برای رفع نیازهای اجتماعی از امور اساسی این نهاد بوده که درنهایت با ارائه خدمات هدفمند و با حفظ و کرامت انسانی جامعه هدف، بستر توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند. 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 267خانواده زندانی نیازمند تحت حمایت امداد امام استان قراردارد، افزود: این خانواده‌ها از تمام خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند که جمعیتی بالغ ‌بر 852 نفر را شامل می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درزمینهٔ  باز اجتماعی نمودن و ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ثابت برای خانواده‌های زندانیان نیازمند  بعد از آزادی زندانی نیز گفت: ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای تکمیل نمودن فرآیند توانمندسازی خانواده‌ها نیز از اولویت‌های کاری این نهاد است. 

 

وی از ایجاد مرکز نیکوکاری تخصصی زندانیان خبر داد و گفت: در حال حاضر 137مرکز نیکوکاری در استان زنجان وجود دارد که 25مرکز نیکوکاری به‌صورت تخصصی در استان فعالیت می‌کنند و ایجاد مرکز نیکوکاری در اداره کل زندان‌ها می‌تواند کمک شایانی به خانواده‌های  زندانی در بخش‌های مختلف نماید.

کد خبر 1073842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha