۵۰ ویژه برنامه فرهنگی و ادبی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۵۰ ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت ۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سطح کانون های پرورش فکری استان به صورت مجازی و حقیقی اجرا می‌شود.

«طاهره حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذر یزدی، نویسنده نام آشنای ادبیات کودک ونوجوانان گفت: روز ادبیات کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای آشنا کردن کودکان ونوجوانان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب و نشر به زندگی آنان است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ادبیات پنجره ای است به جهان که به زیبایی وسعت دنیا را تجربه کنیم و بیاموزیم و آموزش دهیم، افزود: نیاز کودکان به ادبیات در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

حمیدی با اشاره به اینکه به مناسبت ۱۸ تیر ماه (روز ملی ادبیات کودک و نوجوان) ۵۰ عنوان برنامه‌ فرهنگی، هنری و ادبی در کانون استان به صورت مجازی و حقیقی اجرا می شود، ادامه داد: به همین مناسبت روز شنبه ۱۹ تیر ماه جمعی از اعضای منتخب کانون، مسئولین مراکز و کارشناسان، مربیان و رابطین انمجمن‌های ادبی کانون استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند دیدار خواهند کرد.

 

وی از برگزاری جلسه انجمن شاعران نوجوان استان با عنوان «راه‌زینه» با حضور فاطمه ناظری شاعر و کارشناس ادبی، از استان کرمانشاه خبر داد و افزود: کاروان پیک امید استان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به روستاهای جوخواه و جمز از توابع شهرستان طبس با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اعزام شدند.

 

حمیدی با اشاره به شرکت ۶۰ نفر از دانش آموزان با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در برنامه های پیک امید، تصریح کرد: در این اعزام ضمن برگزاری برنامه های متنوع و آموزشی از قبیل قصه‌گویی (قصه آدم کوچولوی گرسنه)، نمایش فیلم کشاورز و ربات، آموزش اوریگامی پیراهن، معرفی کتاب و تشویق به کتابخوانی، نمایش عروسکی گل اومد بهار اومد و اجرای مسابقات شاد و میدانی به تمامی شرکت کنندگان جایزه و بسته های نوشت افزار ایرانی اهدا شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه مجازی «شعر و لبخند» با حضور اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز کانون استان اشاره کرد و گفت: همچنین برنامه اعضای مکاتبه‌ای کانون خراسان جنوبی با عنوان «دوستی با قلم» از دیگر برنامه‌های شاخص کانون استان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است.

 

حمیدی بیان کرد: معرفی مهدی آذر یزدی به عنوان نامدارترین نویسنده تاریخ ادبیات کودک ونوجوان ایران و  معرفی نویسندگان بومی حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز توسط مراکز کانون در سطح شهرستان‌های استان انجام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1073846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha