مهار تورم و نقدینگی، پیش نیاز موفقیت دولت سیزدهم در عرصه اقتصاد است

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: از جمله عوامل و پیش نیازهای موفقیت دولت سیزدهم در شرایط کنونی، تلاش هدفمند در راستای مهار تورم و نقدینگی در کشور است. 

محمدجواد توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته و در ادامه سه ماه نخست امسال، شوک های اقتصادی متعددی بر مردم به ویژه از ناحیه گرانی و تورم وارد شد و لذا یکی از مهم ترین اولویت های دولت جدید باید مقابله جدی با تورم و به تبع آن ساماندهی وضع معیشتی مردم باشد.

 

وی افزود: البته مسلم است که بخشی از مشکلات، ناشی از تحریم و فشار دشمن بوده اما به هر حال نمی توان چشم بر سوء مدیریت ها نیز فروبست.

 

این اقتصاددان همچنین گفت: به خاطر افزایش تورم متأسفانه سفره های مردم عملاً کوچک تر شده و این در حالی است که مشکل بیکاری نیز همچنان یکی از مشکلات جدی جامعه ما به شمار می رود.

 


وی با اشاره به این که کنترل واردات و حمایت از تولید می تواند در فضای فعلی باعث رونق اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: البته باید به سمت ثبات اقتصادی حرکت کرد چرا که شوک های اقتصادی برای جامعه خسارت های بسیاری به همراه می آورد.

 

توکلی در خاتمه بیان داشت: از جمله الزامات و پیش نیازهای موفقیت دولت سیزدهم در عرصه اقتصادی، تلاش هدفمند و تدبیر مناسب در راستای مهار تورم و نقدینگی است به خصوص این که بر اساس برخی آمارها متأسفانه در حال حاضر نقدینگی کشور در مرز خطرناک 4 هزار هزار میلیارد تومان قرار گرفته است.

کد خبر 1073852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha