نقش امام رضا(ع) در حفظ و اعتلای فرهنگ شیعه با «مدیریت فرهنگی»

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: مدیریت فرهنگی به معنای تربیت انسان ها بر اساس آرمان های قرآن و اهل بیت (ع) است و امام رضا(ع) با مدیریت فرهنگی و تلاش چشمگیر، نقش بسزایی در حفظ و اعتلای فرهنگ شیعه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با اشاره به ایام زیارت خاصه امام رئوف(ع) گفت: در نگاه امام رضا(ع) نسبت به جامعه دینی سه مسئله با سه مسئله دیگر پیوند عمیق محتوایی دارد؛ جامعه ای که دارای امکانات کامل برای رشد و شکوفایی است اما توان استفاده صحیح و بهینه را از آنها ندارد باید با سختی های زندگی اجتماعی خود روبرو شود و جامعه ای که از نظر اقتصادی نتوانسته رشد کند و از جوامع پیشرفته عقب مانده است، طعم تلخ محرومیت را تجربه کند و اهل معرفت همیشه مورد دشمنی و کینه ورزی جاهلان قرار خواهند گرفت. 


مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، ریشه عناد و کینه و ورزی جاهلان را حسد و عدم تحمل دانست و گفت: قرآن در مورد انبیا اشاره می کند که «هیچ پیامبری برای هدایت جامعه نیامد مگر اینکه از طرف دشمنان خود مورد استهزا و تمسخر قرار گرفت» و این یک حرکت رذیلانه برای کم رنگ کردن ارزش های دینی و باز داشتن انبیا و اهل معرفت از مسیر هدایت است. 


حجت الاسلام صدیقی گفت: این نگرش منفی و عناد گونه نسبت به اهل ایمان و معرفت نیز سرایت کرده به گونه ای که قرآن این اخلاق ناپسند را سرزنش کرده و می فرماید هنگامی که با مومنین ملاقات می کنند خود را اهل ایمان معرفی می کنند و صبغه دین به خود می گیرند و اعلام همراهی و همدلی  می کنند اما وقتی با دوستان خود به خلوت می نشینند می گویند ما با شما هستیم و اهل تقوا و معرفت را به تمسخر گرفته بودیم.


مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: تمسخر اهل معرفت یک تفکر شیطانی است که قرآن از دوستان مسخره کنندگان به عنوان شیاطینی یاد می کند که همواره با آن ها نشست و برخاست دارند.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: مدیریت فرهنگی به معنای تربیت انسان ها بر اساس آرمان های قرآن و اهل بیت (ع) است و امام رضا(ع) با مدیریت فرهنگی و تلاش چشمگیر، نقش بسزایی در حفظ و اعتلای فرهنگ شیعه داشتند.

کد خبر 1073894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha