کمک به محرومان یکی از ابزارهای رسیدن به خداوند است

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه خیرات و مبرات باعث ترفیع مقام انسان نزد خداوند می شود، گفت: ؛ کمک به محرومان ابزار رسیدن به خداوند است و محرومان در رسیدن به این تقرب ولی نعمت ما هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» امروز(۱۷ تیر) در مرحله ای از رزمایش مواسات و همدلی که در یکی از نقاط حاشیه ای مشهد برگزار شد با بیان این‌که امام راحل فرمودند محرومان ولی نعمت ما هستند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند متعال به بندگان خیر و مؤمن خود عنایت می‌فرماید، ترفیع مقام و درجات آنان با خیرات و مبرات است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برای بنده‌ای که بندگی خدا را می‌کند، خیرات به میزان ارتباط با خدا می‌افزاید؛ اگر من و شما با یک مقام بلند پایه در کشور ارتباط داشته باشیم، رابطه به نفع ماست، آنجایی که انسان‌ها به‌وسیله بندگی، خدا را عبادت می‌کنند، این ارتباط به نفع خودشان است اما آن عبادتی که باعث ترفیع مقام است، رسیدگی به خلق خدا و امداد نسبت به بندگان خدا است.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: نعمت بزرگ پروردگار به بندگان، توفیقات و وسائل این نوع عبادت است که باعث ترفیع مقامات آنان در آخرت و دنیا خواهد شد؛ کمک به محرومان ابزار رسیدن به خداست و محرومان ولی نعمت ما هستند در رسیدن به این تقرب.

 

وی به سیره ائمه معصومین در امداد به نیازمندان اشاره کرد و گفت: بعضی از اصحاب از مدینه برای حضرت رضا (علیه‌السلام) نامه نوشتند که در غیبت شما، مردم به امیدی به خانه شما مراجعه می‌کنند تا مشکلاتشان برطرف شود و خدام و غلامان شما، حضرت جواد (علیه‌السلام) را از در کوچک خانه عبور می‌دهند که وجود مقدس امام هشتم (علیه‌السلام) نامه‌ای به امام جواد (علیه‌السلام) نوشتند که «جواد عزیزم، از درب بزرگ خانه رفت و آمد کن، مردم به امیدی به در خانه ما می‌آیند و نباید ناامید برگردند».

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: این توجه و رأفت خاص امام رضا (علیه‌السلام) است که ابزار اجرایی این رأفت در سرزمین امام هشتم (علیه‌السلام)، سپاه امام رضا (علیه‌السلام)، کمیته امداد و نهادهای خیریه است که به لطف خدا این مظهر رأفت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) وجود دارد و دست به این اقدامات خیر می‌زنند.

 

نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امتیازی که نظام ما نسبت به همه نظام‌های مختلف کره زمین دارد این است که به برکت انقلاب مقدس اسلامی و خون شهدا، احساس مسؤولیت در وجود مسؤولان و مردم شکل گرفته است تا فریادرس جامعه و مردم باشند و پایه‌های این نظام در جامعه با اقدامات خیرمؤآبانه شما عزیزان، مستحکم‌تر قرار بگیرد.

 

آیت الله علم الهدی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این حرکات خیر به خصوص در مساجد شهر و استان، یادآور شد: جهاد ارزشمند تهیه جهیزیه چند صد زوج جوان و تهیه بسته معیشتی که در حساب قرارگاه مواسات در سطح استان تهیه شده، شایسته خداقوت و تبریک است که مرز آن از سه میلیون بسته عبور کرده است.

 

وی تاکید کرد: امیدوارم این حرکت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و پایانی برای آن متصور نباشیم. این مرحله از رزمایش مواسات و همدلی با رمز مقدس «یا جواد الائمه (علیه‌السلام) اجرا شد.

کد خبر 1073940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha