گردشگری نقطه عطف اقتصادی تیران است/ نقش آفرینی مردم برای حفظ هویت

حججی با اشاره به شرایط و ظرفیت های گردشگری در تیران و کرون گفت: این صنعت نقطه عطف حوزه اقتصادی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مجید حججی» در مراسم افتتاحیه مرکز اقامتی و بوم گردی »عمارت تاریخی حاج سلیمان» تیران با اشاره به نقش و اهمیت این مراکز اظهارداشت: در مدت چهار سال گذشته 12 مرکز بوم گردی در این شهرستان راه اندازی شده و بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی در این عرصه داشته است.

 

فرماندار تیران و کرون افزود: از این فرصت برای توسعه اقتصادی، اشتغال و حفظ هویت شهر باید استفاده کرد که با وجود چنین قابلیت هایی در گذشته مغفول مانده بود.

وی با اشاره به اینکه  شرایط و ظرفیت های گردشگری در تیران و کرون بی نظیراست، تصریح کرد: صنعت گردشگری نقطه عطف حوزه اقتصادی این شهرستان است.

 

حججی با بیان اینکه در گذشته اقامتگاه برای مسافران و گردشگران نداشتیم، اذعان داشت: این مجموعه در خانه های بوم گردی ایجاد شده و تخت های خواب اقامتی سنتی در تیران و کرون ایجاد شده است.

 

وی اضافه کرد: وجود چنین مراکزی فرصتی برای اوقات فراغت و فعالیت های فراغتی است و در جذب گردشگر و مسافر هم نقش دارد.

 

* نقش آفرینی مردم برای حفظ هویت

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی لازم است، خاطرنشان کرد: فعالیت و عملکرد تشکل های مردمی نقش مهمی در حفظ هویت و پیشرفت کار دارد.

 

وی ادامه داد: حرکت و جریان مردمی در حفاظت از محیط زیست در این شهرستان کارآمد و خوب بوده و آمادگی آنان برای بخش های گردشگری وجود دارد و قلعه تاریخی قمیشلو نیز به همین مشارکت مردمی برای مرمت و نگهداری نیاز دارد.

*رونق صنعت گردشگری در تیران و کرون

 

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون گفت: صنعت گردشگری در تیران و کرون رونق پیدا کرده است.

 

«محسن مظاهری» با اشاره به اینکه کرونا بر روند کار اثر گذاشت، خاطرنشان کرد: آمادگی و بسترهای آغاز مجدد کار در آینده و دوران پسا کرونا فراهم شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه وارد شده اند.

 

کد خبر 1073967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha