فعالیت ۴۰۰ موسسه و خانه قرآنی شاخص در گلستان/ به کارگیری ۲۰۰ شبکه اجتماعی برای اشاعه فرهنگ قرآنی  در استان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: : بیش از ۴۰۰ موسسه و خانه قرآنی به صورت شاخص در سطح استان فعال هستند و در کنار ۱۵ موسسه افق در بقاع متبرکه در زمینه برنامه های قرآنی استان پر تلاش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (پنجشنبه 17 تیر) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به طرح ملی1455 با شعار « قرآن، امید زندگی» اظهار کرد: استان گلستان ظرفیت های انسانی بی نظیری دارد چرا که این استان رنگین کمان اقوام به شمار می رود و برادران اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر با انسجام  زندگی می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی با محوریت مساجد، موسسات قرآنی و خانه های قرآنی در سطح استان رقم خورده است و این مهم به وحدت و انسجام اقوام کمک می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: هم افزایی در شورای عالی قرآن بین دستگاه های قرآنی و فعالان این عرصه وجود دارد و  تقسیم کاری صورت گرفته که از خانه های قرآن و موسسه افق که در بقاع متبرکه فعال هستند حمایت شود.

 

وی ابراز داشت: مرکز حفظ مجازی قرآن در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان و یحیی بن زید (علیه السلام) در گنبدکاووس راه اندازی کردیم که  استقبال خوبی از این مراکز مجازی صورت گرفته و اساتید و مربیان معلومات خود را به اشتراک می گذارند و در این ایام برای افزایش معلومات قرآنی حافظان تلاش می کنند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: بیش از 400 موسسه و خانه قرآنی به صورت شاخص در سطح استان فعال هستند و در کنار 15 موسسه افق در بقاع متبرکه در زمینه برنامه های قرآنی استان پر تلاش هستند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: پشتیبانی منابع مالی پایدار برای فعالیت های قرآنی حائز اهمیت است و یکی از ویژگی های استان گلستان مردمی بودن منابع فعالیت های قرآنی است و برای استمرار این شرایط وقف های قرآنی را در نظر گرفتیم.

 

وی به طرح 1455 قرآن با شعار «قرآن، امید  و زندگی» اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با مدیران ارشاد، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و فعالان قرآنی برگزار کردیم تا بتوانیم برنامه ها و تولید محتواهای قرآنی را از طریق شبکه استانی و ملی و کانال ها و صفحات اجتماعی که 200 صفحه اجتماعی فعال در خصوص مراکز قرآنی استان در اختیار داریم  به اشتراک بگذاریم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان  تاکید کرد: مسابقاتی نیز درسامانه ها و شبکه دولت تدارک دیده شده است و پوسترهایی نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد تاکید کرد: در بخش حمایت از فعالان قرآنی دو طرح بیمه تکمیلی فعالان قرآنی و در طرح دیگر ساخت مسکن برای خدام و مدیران و موسسات قرآنی روستایی را طی تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن پیگیری می کنیم.

 

کد خبر 1073995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha