نخستین جشنواره ایده ها تامین اجتماعی به کار خود پایان داد

آیین تجلیل از همکاران بازنشسته و مراسم اختتامیه اولین جشنواره ایده ها در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران در آستانه هفته تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر سمساری» امروز در اختتامیه اولین جشنواره ایده ها؛ تجلیل و تکریم بازنشستگان را اقدامی در جهت ارتقای منزلت پیشکسوتان دانست و اظهار داشت: حضور فعال نهادهای مدنی از جمله کانون های بازنشستگی، موجبات بالندگی هر چه بیشتر سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ارایه خدمت در سازمانهای مردم نهاد چون سازمان تامین اجتماعی، مستلزم سعه صدر و دانش تخصصی و اداری است که همکاران سازمان نیز به این مهم مجهز بوده و اقدامات در خور شانی در دوران خدمت و بازنشستگی محقق نموده اند که جشنواره اخیر نیز نمونه ای از این اقدام است.

وی، ارتقای سلامت و معیشت جامعه بازنشستگی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مطالبات صنفی از جانب کانونهای به جد دنبال شده و با تدبیر مدیران سازمان و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی بخش مهمی از این مطالبات پاسخ داده شده است.

سمساری، با بیان اینکه بالغ  بر ۲۱۴ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان می باشد، اذعان داشت: متوسط حقوق و مستمری پرداختی به بازنشستگان تحت پوشش قبل از اجرای متناسب سازی در استان ۴۲۰ میلیارد تومان بوده که با اجرای بخشودگی به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بالغ گردیده است.

وی امنیت درآمد، تامین معیشت و تامین حقوق کافی را از جمله مهمترین کارکردهای سازمان در جهت تکریم و ارتقای منزلت بازنشستگان دانست و افزود: ضمن اقدامات انجام شده در  حوزه تضمین درآمد، ایجاد بستر مناسب در فضای عمومی به منظور ارتقای سلامت روحی و روانی بازنشستگان حائز اهمیت بوده و در این راستا اهتمام همه جانبه و تعامل بین دستگاههای ذیربط ضرورت دارد.

همچنین «اسماعیل مقدس پور»، مدیر درمان تامین اجتماعی استان در این مراسم، انتقال دانش پنهان پیشکسوتان به نسل‌های آتی را مورد توجه قرار داده و اذعان داشت کانون های بازنشستگی بستری مناسب برای انتقال این تجربیات و دانش بوده و امید است با تداوم جشنواره های مشابه ضمن بهره مندی از توان و ظرفیت بازنشستگان، از ایده ها و اندیشه این عزیزان به عنوان مغز متفکر سازمان، در تصمیم سازی ها استفاده گردد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به پیشرفت های تکنولوژیکی حوزه درمان، بیماریابی، پایش سلامت و ارتقای سواد سلامت را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سنوات اخیر در حوزه سلامت دانسته و اذعان داشت، امید است با احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی، شاهد توسعه هر چه بیشتر خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان باشیم.

کد خبر 1074024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha