لزوم برنامه ‌ریزی برای برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در سال جاری

صدیقی با با تاکید بر لزوم برنامه ‌ریزی جهت برگزاری راهپیمایی اربعین امسال با کمترین مشکل گفت: با توجه به همزمانی مراسم پیاده روی اربعین حسینی و پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان باید از جمعیت اربعین در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس بهره ‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شهاب صدیقی» در نشست ستاد اربعین حسینی که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد، با تاکید بر لزوم برنامه ‌ریزی برای برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین امسال با کمترین مشکل اظهار کرد: اگر مبنا را سال 98 قرار دهیم، اشتباه است چراکه شرایط امسال متفاوت خواهد بود و با جمعیت بیشتری مواجه می شویم و اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، فرصت باقی ‌مانده تا اربعین است.

 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه 45 روز بیشتر تا اربعین زمان باقی نمانده است افزود: اگر زمان آغاز کار مواکب پنجم شهریور تعیین شود تا روزهای آخر، ترددهای کشوری نیز اضافه می‌شود که بر همین اساس باید اطلاعات کامل و دقیق را از هم اکنون در اختیار فرماندار خرمشهر قرار داد تا بتواند در مدت باقی‌مانده رایزنی‌ها لازم را انجام و برای آینده برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

 

وی با ارائه آمار مقایسه‌ای اربعین سال 98 تصریح کرد: سال 98 سیل آمده بود و استان درگیر مسائل سیل بود به خصوص خرمشهر که آخر خط بودند اما حذف روادید باعث رشد جمعیت زائران شد که حدود 2 میلیون و 200 هزار زائر از 2 مرز گذر کردند و تردد در چذابه یک سوم و دوسوم از شلمچه بودند.

 

صدیقی آماده ‌سازی زیرساخت‌ها را در مدت‌زمانی باقی‌مانده تا اربعین بسیار مهم و ضروری خواند و اضافه کرد: گزارش امکان ‌سنجی آب و فاضلاب هنوز به استانداری نرسیده که یک سری شکستگی در مسیر وجود داشته و باید تعمیرات آن انجام شود؛ همچنین سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی در مسیر به سمت خرمشهر مرز و پارکینگ‌ها باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

 

وی یکی از راه‌های آماده ‌سازی زودتر مرز شلمچه برای اربعین فراهم ساختن زمینه حضور زود هنگام مواکب و شهرستان‌های معین در این مرز عنوان کرد و ادامه داد: با فراهم کردن امکان تردد شهرستان‌های معین به موقعیت‌ها می ‌توان شاهد اقدام عملی برای آماده‌سازی مواکب از سوی آنها بود چرا که این امر به ورود جدی همگانی برای سامان بخشی به امور پیش از مدت تعیین شده کمک می‌کند.

 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان همچنین تعامل شهرداری‌های معین با شهرداری خرمشهر را برای انجام امور خدماتی مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها صحبت شود تا در بحث خدمات شهری به شهرداری خرمشهر کمک کنند که از جمله این موارد بحث مه پاش است که با وجود مصوب شدن خرید مه پاش در سال 98 به جز خرمشهر و آبادان هیچ شهرستانی مصوبه را اجرا نکرد که امسال پیشنهاد می‌شود به این موارد توجه شود.

 

وی خواستار نصب مه پاش موقعیت خرمشهر در گیت ورودی پایانه و محل تجمع زائران  شد و خاطر نشان کرد: در موقعیت خرمشهر بقیه شهرستان‌ها نیز مه پاش نصب کنند.

 

صدیقی با اشاره به همزمانی اربعین با سالروز شکست حصر آبادان نیز ابراز کرد: پنجم مهر که تاریخ رسمی اربعین است، این منطقه با دو رویداد مواجه است که یکی پیاده ‌روی عظیم اربعین در شهرستان‌ها تا اماکن زیارتی و دیگری شکست حصر آبادان است که باید از جمعیت اربعین در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس نیز بهره ‌برداری کرد.

 

وی در پایان بر لزوم تعامل میان همه بخش‌ها و شهرستان‌ها با ستاد اربعین خرمشهر برای داشتن برنامه‌ای منسجم و رفع مشکلات پیش‌بینی شده تاکید کرد.

 

کد خبر 1074043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha