اخبار دروغ را در جامعه نشر ندهیم

حجت الاسلام برقرار با بیان اینکه خبر دروغ را نباید نشر دهیم، تاکید کرد: این درست نیست که هر سخنی را شنیدیم در بین جامعه اشتراک بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «قربانعلی برقرار» ظهر امروز (جمعه 18 تیر) در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: علم و ایمان باید توأم در زندگی ما وجود داشته باشد تا بتوانیم در زندگی به سعادت و افتخار برسیم.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: قرآن کریم انسان را به تقوا دعوت می کند و تقوا در تمامی شئونات زندگی ما نقش دارد و علت آنکه با مشکل در زندگی رو به رو می شویم این است که به دستورات قرآن را عمل نمی کنیم.

 

حجت الاسلام برقرار بابیان اینکه قرآن بیان می کند که باید از نظر نظامی آنقدر خود را قوی کنید که دشمنان از شما بترسند، افزود: امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرماید زیبایی سیاست در عدالت و در گذشت در زمانی که انسان قدرت دارد قرار دارد.

 

وی به هفته ازدواج و روز ازدواج امیرالمومنین (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و افزود: باید به حل مشکلات ازدواج جوانان کمک کنیم و باید از این الگوهای بزرگ اسلام درس  بگیریم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: امام علی (علیه السلام) می فرماید« نشانه خرد انسان این سات که  سخنی به زبان آورد که نسبت به آن شناخت و معرفت داشته باشند و سخنی را به میان بیاورد که به آن عمل کند»، یکی از معضلات جامعه ما شایعه پراکنی است و در روزهای اخیر نیز اخباری مبنی بر دستگیری چند نفر از فعالان فضای مجازی که نسبت به نشراکاذیب و شایعه اقدام می کردند شندیم و این درست نیست که هر سخنی را شندیدم در بین جامعه اشتراک بگذاریم.

 

حجت الاسلام برقرار بابیان اینکه خبر دروغ را نباید نشر دهیم، تاکید کرد: از شخصیت ها و دانشمندان باید علم را بگیریم و این هم نشانه جهل و نادانی انسان است که هر سخنی را شنید قبول کند و یا هر سخنی را شنید رد کند.

 

کد خبر 1074088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha