بی حجابی در کشور ما بازی کردن در زمین دشمنان کشور و نظام اسلامی است

آیت الله دژکام گفت: بی حجابی امروز در کشور ما بازی کردن در زمین دشمنان ایران اسلامی و نظام اسلامی است و باید با توضیحات لازم در زمینه عفاف و حجاب، حجاب مناسب اسلامی را در جامعه ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 18 تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: مرگ را حتی اگر فراموش کنیم روزی به سراغ ما می آید و با آن مواجه خواهیم شد و نمی توان گفت که مرگ را فراموش کنیم و خوش باشیم.

امام جمعه شیراز افزود: مهمترین چیزی که می توانیم داشته باشیم، ولایت است و توجه به ولایت بالاترین توشه ما برای آخرت است که ولایت امیرالمومنین (ع) را داشتن مایه افتخار ما است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حساب بردن از خداوند بیان کرد: آزارهایی که در جامعه وجود دارد توسط بی تقوایان رقم می خورد و اگر تقوا در جامعه رواج یابد مردم در جامعه آرامش خواهند داست و خدا کاملا به کارهای ما آگاه است حتی اگر از دید همه پنهان باشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با تسلیت شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام محمد تقی (ع) گفت: امام محمد تقی (ع) به مومنان تاکید کرده اند که همواره از چشم خدا پنهان نخواهند بود.

وی ادامه داد: از نگاه دینی، دنیا محل امتحان است و باید حواسمان باشد نتیجه امتحانات ما چه خواهد شد، چه کارنامه ای داریم و در امتحانات باید صبوری کرد تا اجر خود را کم نکنیم و باید صبر را برای تحقق اهداف بزرگ خود مرتبا به یکدیگر یادآوری کنیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دوشنبه این هفته این مناسبت والا را پیش رو داریم و این ایام و اعمال دهه ذی حجه که شامل روزه، دعاهای مخصوص و ... را باید قدر بدانیم.

امام جمعه شیراز افزود: خاموشی های برق اخیر موجب رنج مردم شده است و برای اینکه بی انصافی نکنیم باید گفت، عوامل متعددی باعث خاموشی می شود که یکی از آنها گرمای بی سابقه در استان فارس است.

وی اضافه کرد: افزایش استفاده از وسایل برقی با افزایش گرما موجب افزایش مصرف برق شده است و در اوج مصرف در تابستان همواره از مردم خواسته ایم که مصرف برق خود را مدیریت و صرفه جویی لازم را اعمال کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اگر تمام مردم حتی در خاموش کردن یک چراغ اضافی همکاری کنند، تاثیر خوبی ایجاد خواهد شد و در کاهش خاموشی ها نقش موثری ایفا می شود.

وی افزود: شاهد افزایش سالانه مصرف برق در کشور هستیم که ناشی از راه اندازی کارخانه، احداث مسکن و ... است اما متاسفانه مطابق برنامه، مسئولان ما نتوانسته اند تولید برق را در کنار این موارد افزایش دهند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: فناوری هسته ای ما با زیر و بالاهایی که ایجاد شده، ادامه دارد و بر روی نیروگاه های سوخت کار می شود و به خودکفایی بیشتر خواهیم رسید.

وی با اشاره به ضعف مدیریت ها گفت: با مدیریت قوی می توانیم به تمام مشکلات فائق شویم و مردم استان با کنترل مصرف برق می توانند فصل اوج گرما را با موفقیت پشت سر بگذارند.

امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت زائران در مسجد «گوهر شاد» عنوان کرد: این اتفاق بر سر حفظ حجاب افتاد که رضاخان مردم را مجبور به کشف حجاب می کرد و در حریم مقدس امام رضا (ع) این حرمت را حفظ نکرد.

وی ادامه داد: این روز به نام روز «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است و حجاب تنها در دین مبین اسلام قداست ندارد بلکه در ادیان الهی دیگر مانند آئین زرتشت، مسیحی و ... نیز حجاب دارای ارزش است و اگر امروز به این مهم توجه نمی شود زیرا این مسیر را منحرف کرده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: بی حجابی امروز در کشور ما بازی کردن در زمین دشمنان ایران اسلامی و نظام اسلامی است و باید با توضیحات لازم در زمینه عفاف و حجاب در جامعه، حجاب مناسب اسلامی را در جامعه ترویج کنیم و جلوی فسادهایی که می تواند ناشی از عدم رعایت حجاب باشد را گرفت.

کد خبر 1074091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha