توزیع رایگان میوه میان محرومان در «ایستگاه مهربانی»

حجت الاسلام غلامرضازاده با اشاره به اجرای طرح «ایستگاه مهربانی» به همت مسجد جامع الزهرا(س)، گفت: براساس این طرح میوه رایگان با هماهنگی تره‌بار محله میان نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام«عباس غلامرضازاده»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «ایستگاه مهربانی» به منظور توزیع میوه رایگان میان نیازمندان از سوی مسجد جامع الزهرا(س)  اظهار کرد: با تره بار مجاور مسجد توافق کردیم که به صورت روزانه بخشی از میوه ها، صیفی جات و سبزی جاتشان را در ساعت معین به افراد بی بضاعت به صورت رایگان اهدا کنند.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) واقع در بزرگراه آفریقا بیان کرد: با اطلاع رسانی های صورت گرفته میان نمازگزاران مسجد و خیرین مقرر شد، آنها نیز در این زمینه کمک رسانی کرده و بانی خیر شوند، همچنین اعلام شده است که خیرین در صورت تمایل به کارت خیریه مسجد مبلغی را جهت مساعدت واریز کنند و خود بانیان خیر از بازارچه تره بار مجاور مسجد به میزانی که تمایل دارند،میوه و صیفی جات خریداری و در میز ایستگاه مهربانی قرار دهند، تا افراد کم بی بضاعت مایحتاجشان را از ساعت 19 تا 21 هر روز از آنجا تحویل بگیرند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر که چند روز از اجرای این طرح می گذرد، استقبال مومنین و نمازگزاران مسجد از این طرح قابل توجه بوده است و تلاش می کنیم که این اقدام تبدیل به یک سنت و فرهنگ شود. زیرا که شاهد هستیم در این شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده های محروم از تهیه ضروری ترین مایحتاج زندگیشان عاجز هستند.

 

 

حجت الاسلام غلامرضا زاده به فعالیت های این مسجد پس از شیوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در قالب رزمایش مواسات و همدلی در نه مرحله کمک های مومنانه از سوی بچه های کانون یاسین مسجد جامع الزهرا(س) انجام و بیش از یک هزار و 500 بسته معیشتی توزیع شده است.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) واقع در خیابان آفریقا با اشاره به کمک 400 میلیون تومانی این مسجد برای خرید تجهیزات برای تعدادی از بیمارستان ها و تهیه سبد معیشتی برای نیازمندان در سال گذشته گفت: با پشتیبانی از بیمارستان های بهارلو، 20 میلیون تومان پتو برای این بیمارستان خریداری و بخشی از هزینه های شارژ اکسیژن این بیمارستان تامین شد و بنا بر درخواست بیمارستان فیروزآبادی ماسک، گان و دستمال کاغذی به ارزش120 میلیون تومان برای این بیمارستان خریداری شد.بچه های مسجد همچنین با طرح «خانه به خانه» اقدام به شناسایی افراد مبتلا به کرونا در محلات نمودند.

 

حجت الاسلام غلامرضازاده خاطرنشان کرد: وام یک میلیارد و 700 میلیون تومانی قرض الحسنه به نیازمندان و اقشار کم برخوردار اعطا شد و با مشارکت خیرین مسجد، 30 جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت اهدا گردید.

 

وی در مورد دیگر اقدامات خیرانه این مسجد گفت: احیای سنت حسنه قربانی مشارکتی و ذبح 20 رأس دام در نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان، برگزاری جلسات آسیب شناسی جوانان با حضور اساتید دانشگاه، توزیع بیش از یک هزار و 500 سبد کالا بین نیازمندان بخش دیگری از فعالیت های این مسجد در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه است.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) برگزاری طرح پیوند مسجد و مدرسه، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانش آموزی در مسجد و جشن تکلیف دختران، تعمیق ارتباط با کلانتری 103 گاندی برای پایدارسازی امنیت محله، ارتباط مستمر با شورایاری محله، شهرداری ناحیه و منطقه برای پیگیری مشکلات فضای سبز و زیباسازی و نظافت منطقه را بخش دیگری از اقدامات این مسجد در این منطقه برشمرد.

 

کد خبر 1074175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha