راز استمرار انقلاب /ناامنی در مرز‌های کشورمان با افغانستان وجود ندارد

بررسی روابط دوجانبه در دیدار سفیر ایران با رییس مجلس نمایندگان برزیل، راز استمرار انقلاب، توسعه با اقدامات یکجانبه آمریکا شعاری تزئینی شده است، ناامنی در مرز‌های کشورمان با افغانستان وجود ندارد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی روابط دوجانبه در دیدار سفیر ایران با رییس مجلس نمایندگان برزیل،  راز استمرار انقلاب، توسعه با اقدامات یکجانبه آمریکا شعاری تزئینی شده است، ناامنی در مرز‌های کشورمان با افغانستان وجود ندارد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۹ تیر است.

بررسی روابط دوجانبه در دیدار سفیر ایران با رییس مجلس نمایندگان برزیل

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با آرتور لیرا، رئیس مجلس نمایندگان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات، حسین قریبی ضمن ارائه آخرین وضعیت روابط دوجانبه ایران و برزیل و چشم انداز مناسبات اقتصادی دو کشور، بر نقش مهم پارلمان در کمک به توسعه و متنوع سازی تجارت دو کشور تاکید نمود.

 

لیرا هم ضمن تاکید بر جایگاه و نقش مجلس در حوزه سیاست خارجی، آمادگی خود و نمایندگان پارلمان برای تسهیل روابط خوب دو کشور را اعلام کرد.

 

طرفین همچنین بر لزوم فراهم ساختن زیرساخت های لازم و انعقاد موافقتنامه های ضروری در این خصوص تاکید نمودند. 

 

اواندرو رومان، رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران، نری گلر، معاون جبهه کشاورزی کنگره و ریکاردو ایزار، رئیس جبهه معدن کنگره برزیل نیز در این ملاقات حضور داشتند.

 

توسعه با اقدامات یکجانبه آمریکا شعاری تزئینی شده است

علی حاجیلاری، رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل در سخنانی در اجلاس مجمع عالیرتبه‌ی سیاسی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک) افزود: اقدامات یکجانبه‌ قهرآمیز آمریکا، ازجمله تحمیل تحریم‌های نامشروع غیرقانونی علیه کشورهای درحال توسعه از یکسو و انفعال جامعه بین‌المللی در قبال آن از سوی دیگر، شعارِ محوری توسعه‌ پایدار مبنی بر اینکه "هیچکس نباید از توسعه عقب بماند"، را به یک شعار صرفا تزئینی، توخالی، مضحک و بی‌معنی تبدیل کرده‌است.


این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این درحالی است که شعار مزبور، "دی ان ای" و هسته‌ اصلی توسعه بوده و بدون تحقق آن، هر برنامه و طرحی برای ارتقای توسعه در کشورها، بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.

 

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل  خواستار اقدام فوری و موثر جامعه‌ بین‌المللی برای رفع تحریم های غیرقانونی و نامشروع برعلیه کشورهای درحال توسعه شد و تاکید کرد حق توسعه به عنوان یک حق مسلم بشری، در شرایطی که چندجانبه‌گرایی با فشارهای شدید و روزافزون روبروست و یکجانبه‌گراییِ تعداد اندکی از کشورها، بنیان همکاری های بین‌المللی را متزلزل کرده است، قابل تحقق نخواهد بود.

 

وی گفت برای اینکه آرمانِ "هیچکس نباید از توسعه عقب بماند" جامه‌ عمل بپوشد، جامعه‌ بین‌المللی باید به صورت یکپارچه و منسجم، گام‌های جدی، سازنده و موثری را درجهت محو هرگونه اقدامات یکجانبه‌ قهرآمیز ازجمله تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع علیه کشورهای درحال توسعه بردارد.

 

ناامنی در مرز‌های کشورمان با افغانستان وجود ندارد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مرز‌ها و گذرگاه‌های مرزی با افغانستان پس از تحولات اخیر در مرز اظهار کرد: مرز‌های جمهوری‌اسلامی ایران به همت مرزبانان غیور کشورمان در آرامش و امنیت بوده و ناامنی در مرز‌های کشورمان با افغانستان وجود ندارد.

 

وی افزود: با توجه به درگیری‌های رخ داده در گمرکات اسلام قلعه و ابونصر فراهی در داخل خاک افغانستان تعدادی از کارکنان افغانستانی به داخل خاک ایران آمده اند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران وفق قوانین و مقررات و بر اساس قرارداد‌های مرزی با افغانستان و در چارچوب حسن همجواری، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

خط حزب‌الله ۲۹۶ / راز استمرار انقلاب

شماره‌ دویست و نود و ششم هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «راز استمرار انقلاب» منتشر شد. در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از شبهات و هجمه‌هایی که دشمنان و معاندان به صورت هماهنگ و گسترده به آن پرداخته‌اند، مسئله‌ی جمهوریت در انقلاب اسلامی است. آن‌ها سعی کرده‌اند که نقش مردم را در رویداد‌های گوناگون و مقاطع مهم انقلاب انکار کنند.

 

گزارش این هفته خط حزب‌الله، نگاهی به دیدگاه رهبران انقلاب درباره‌ی جایگاه و اهمیت «جمهوریت و اسلامیت» و نقش مردم در مقاطع مختلف انقلاب داشته است.

 

این شماره‌ خط حزب‌الله به مناسبت اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها، توصیه‌های رهبر انقلاب درباره‌ «ازدواج آسان» و «تشکیل خانواده مطلوب» را مرور کرده است.

 

شماره‌ این هفته‌ خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم دادالله دهقان شیبانی تقدیم می‌شود.

 

نگاه دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه به بخش فرهنگ ویژه باشد

حجت الاسلام اکبر احمدپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه در برنامه هفتم توسعه بخش فرهنگ مورد توجه قرار گیرد، گفت: بخش عمده ای از اساس استقلال کشور نگاه فرهنگی است یعنی هر وقت ما بتوانیم در جامعه خودمان ابعاد فرهنگی را گسترش دهیم و نسبت به سایر مسایل آن را توسعه دهیم به همان مقدار به استقلال کشور کمک کرده ایم. بنیان های فرهنگی هر مقدار در جامعه گسترش پیدا کنند به همان مقدار استقلال کشور تقویت می شود.

 

این عضو کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر مقدار ما از مبانی فرهنگ دور شویم به همان مقدار به استقلال کشور لطمه وارد کرده ایم لذا یک ارتباط مستقیمی میان نگاه فرهنگی با استقلال کشور است البته باید توجه داشت با تقویت نگاه فرهنگی علاوه بر حفظ استقلال کشور به دین باوری و دین مدری مردم نیز کمک کرد.

 

وی تصریح کرد: اسلام دین فرهنگی است، در مرحله اول نیز در فکر، اندیشه و عقاید مردم تحول ایجاد کرد؛ پس اگر ما بخش فرهنگ را مورد توجه قرار دهیم به دین باوری مردم نیز کمک کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه و در بخش فرهنگ باید بسیار با دقت عمل کند، مجلس نیز در بررسی و تصویب لایحه باید بخش فرهنگ را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1074193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha