آبرسانی از سد طالقان به قزوین ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رمضانی گفت: برنامه بلند مدت برای مشکل آب شهر قزوین، انتقال آب از سد طالقان است که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عین الله رمضانی» در خصوص مشکل جدی کم آبی در برخی شهرهای استان قزوین بیان کرد: چهار شهر استان قزوین در تنش آبی قرار دارند که به ترتیب آبیک، قزوین، تاکستان و محمدیه با این مشکل مواجه هستند.

 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: در خصوص آبیک با هماهنگی که با شرکت آب منطقه ای صورت گرفته است فاز نخست انتقال آب از سد طالقان به این شهر در حال انجام است.

 

وی عنوان کرد: ما در شهر آبیک مشکل کمیت آب نداریم و بیشتر کیفیت آب دچار مشکل است که قرار است با تلاش شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان تا پایان تابستان آب سد طالقان به آبیک انتقال یابد.

 

رمضانی اعلام کرد: برای شهر قزوین هم برنامه بلند مدت انتقال آب از سد طالقان است ولی 2 هزار  میلیارد تومان اعتبار برای این کار نیاز است بنابراین زمان ممکن است طولانی تر شود ولی شرکت آب و فاضلاب برای رفع مشکل افت فشار آب در قزوین سامانه شرق را برای آبرسانی به شهر دارد که کار 21 حلقه چاه آب در حال انجام است که در تلاش هستیم این سامانه را تا پایان سال وارد مدار کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: برای مشکل شهر تاکستان هم حفر 2 حلقه چاه آب را داریم که ان شاالله با انجام این کار مشکل آب در تاکستان هم حل شود.

کد خبر 1074201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha