۱۰۲ واحد مسكونی خيرساز در خراسان جنوبی احداث می شود

آسمانی مقدم گفت: انجمن خیران مسکن ساز، ۱۰۲ واحد مسکونی برای محرومان خراسان جنوبی در دست ساخت دارد.

«علی‌اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به عملکرد حوزه مسکن شهری گفت: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف بنیاد مسکن است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: این نهاد با مطالعه و شناسایی مناطق مناسب برای احداث مجتمع های مسکونی و تولید انبوه در مناطق مختلف استان، اقدام به تامین زمین، تامین منابع مالی، طراحی، نظارت بر اجرا و واگذاری کرده است.  

 

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان تاکنون سه هزار و ۵۵۳ واحد مسکونی احداث و واگذار شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۳۱۰ واحد مسکونی در سال گذشته احداث شده است.

 


آسمانی مقدم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح اقدام ملی مسکن را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ‌ریزی کرده است که در همین راستا مدیریت احداث ۱۳۸ هزار واحد از این برنامه را در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت کشور بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاده شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به عملکرد این طرح در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت استان اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار و ۲۵۹ قطعه زمین شناسایی و تامین شده و ۶ هزار و ۵۷۶ نفر از متقاضیان ثبت نام کرده اند.

 

آسمانی مقدم در ادامه افزود: همچنین تایید نهایی برای ۲ هزار و ۹۷۶ نفر از متقاضیان انجام شده و ۲ هزار و ۸۵۸ نفر نیز نسبت به پرداخت ۴۰ میلیون تومان اولیه اقدام کرده‌اند و قرارداد ۳۳۳ نفر نیز با بانک منعقد شده است.

 

وی بیان کرد: انجمن خیرین مسکن ساز در خراسان جنوبی نیز تاکنون ساخت ۷۸۴ واحد را آغاز کرده که از این تعداد ۶۸۲ واحد به متقاضیان واگذار و ۱۰۲ واحد در دست ساخت است.

کد خبر 1074226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha