کاهش خرید گندم در خراسان شمالی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از کاهش میزان خرید گندم در استان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۱۸ هزار تُن گندم به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در استان از کشاورزان خرید شده و این در حالی است که در زمان پیک برداشت این محصول هستیم.

«سیدجلال موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت:  برآورد می شود امسال بیش از 30 تُن گندم از کشاورزان استان خریداری نشود چراکه امسال به علت خشکسالی، میزان تولید به شدت کاهش یافته و البته بخشی از گندم تولیدی هم به علت گرانی نهاده های دامی، به دامداری ها سوق یافته و به دولت تحویل نشده است.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: تاکنون بیش از هزار و 530 کشاورز این استان گندم خود را در قالب دو هزار و ۷۹۱ محموله، تحویل داده اند.

 

موسوی بیان کرد: تاکنون حدود ۶۳۰ میلیارد ریال از وجوه خرید گندم به حساب کشاورزان وایز شده و مابقی مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد.

 

وی گفت: کیفیت گندم استان در رده های بالای جدول استان های کشور بوده اما امسال به علت خشکسالی، کیفیت این محصول به میزان زیادی کاهش یافته و در 10 استان پایین جدول قرار دارد.

 

موسوی اظهارداشت: پارسال ۱۳۱ هزار تُن گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی شد، اما امسال برآورد می شود میزان خرید از کشاورزان به بیش از 30 هزار تُن نرسد.

 

وی افزود: خرید گندم در ۲۶ مرکز استان انجام می شود و حدود ۳۰۰ هزار تُن سیلو و انبار نیز برای ذخیره سازی پیش بینی شده اما برخی از مراکز خرید تاکنون هیچ مقدار گندم را تحویل نگرفته اند.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی اظهارداشت : میزان خرید گندم در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش دارد.

 

کد خبر 1074251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha