ادیبان همواره رخوت را از تن جامعه زدوده اند

راضی جلالی گفت: وقتی سکوت و رخوت همه جا را فرا گرفته بود، ادبا وارد میدان شدند و رخوت را از تن خود و جامعه زدودند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مصطفی راضی جلالی» امروز شنبه 19 تیر در وبینار بین المللی ادبیات در روزگار کرونا که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: امسال در اولین روز کاری دکتر جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد ابلاغ  دستوری از سوی جناب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد. دکتر صالحی وزیر فرهنگ به آقای دهقانکار در مورد فرهنگ سازی و برقراری ارتباط علمی بین ادبیات و کرونا گفته بودند که در این زمینه فعالیتی صورت گیرد. طبق این دستور و ابلاغیه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اقدام کرد.

 

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: وقتی همه جا را سکوت و رخوت فرا گرفته بود، ادبا به میدان آمدند و گرد رخوت را از تن خود و جامعه زدودند. امیدوارم حاصل تلاش همکاران در همایش ادبیات در روزگار کرونا این باشد که از تهدید و تحدید فرصت بسازیم، باید در این شرایط از محدودیت ها فرصت بسازیم. امیدوارم که قدم موسسه خانه کتاب با برگزاری همایش ادبیات در روزگار کرونا باعث شود که گامی به سمت فرصت سازی و معرفی ادبیات به جامعه برداریم.

 

راضی جلالی تصریح کرد: از همه عزیزان که به ما کمک کردند، تشکر می کنم. افراد، نظام ها و دولت ها در پیچ های تند زندگی ماهیت خود را نشان می دهند. کرونا یکی از پیچ های تند زندگی همه ماست و امیدوارم ماهیت خود را خوب نشان دهیم.

 

گفتنی است، همایش بین المللی ادبیات در روزگار کرونا به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در محورهای ادبیات و امیدبخشی در دوران بحران، بیماری های همه گیر در متون ادب فارسی، نقش ادبیات در دوران کرونا، آفرینش های ادبی در عصر کرونا در کشورهای فارسی زبان، وضعیت آثار ادبی در روزگار کرونا و فرصت ها و چالش های شعر و ادبیات داستانی در دوران همه گیری کرونا نوزدهم و بیستم تیر برگزار می شود.

کد خبر 1074325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha