توزیع بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذا در طرح اطعام علوی در قزوین

حق شناس گفت: به مناسبت عدیر غدیر خم بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذا در طرح اطعام علوی در قزوین توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محسن حق شناس» در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۹ تیر) در دفتر بنیاد بین المللی غدیر در استان برگزار شد، بیان کرد: چهار واقعه عظیم در عالم داریم، بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور که اهمیت واقعه غدیر بسیار زیاد است و تمام آمال و آرزوهای انبیا در بعثت با واقعه غدیر به منصه ظهور رسیده است.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین ادامه داد: غدیر حلقه اتصال نبوت و امامت و ولایت است و آینده جهان با برنامه ای که پیامبر (ص) در غدیر طراحی کردند ترسیم می شود و غدیر تنها فرهنگی است در عالم که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد.

 

وی عنوان کرد: از هر منظری به واقعه غدیر بنگریم غدیر نقطه اتصال همه مکاتب بوده و مختص عالم خلقت است و تکلیف ما در جامعه و شهر اسلامی این است که غدیر را بیش از گذشته پاس بداریم و نشر دهیم.

 

حق شناس تصریح کرد: در خطبه غدیر پیامبر گرامی اسلام می فرماید بالاترین معروف تبلیغ ولایت حضرت علی (ع) است و از این جهت تکلیف سنگینی بر عهده ماست و باید توجه داشت که نباید غدیر را فقط در روز ۱۸ ذی الحجه دید چراکه اینگونه جفا کرده ایم و غدیر مربوط به کل زمان خلقت عالم است.

 

وی با اشاره به برنامه های بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در دهه امامت و ولایت اظهار کرد: از عید قربان تا عید غدیر با عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است و ما در اجرای برنامه ها در این مناسبت نمی خواهیم بنیاد غدیر را تبلیغ کنیم بلکه به دنبال تبلیغ غدیر هستیم و وقتی در این مسیر جریان مردمی، دلی و معرفتی باشد این جریان می تواند حرکت، شور و نشاط ایجاد کند.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین تأکید کرد: برگزاری جشنواره خوشنویسی غدیر، مسابقه ۳۰ سوال و ۳۰۰ جایزه،  برگزاری دوره تربیت مربی غدیر، مسابقه خطبه غدیر، قرائت زیارت حضرت امیر (ع)، تأمین اقلام فرهنگی برای هیئت های مذهبی، جشنواره خطابه غدیری، پیاده روی شادی، آزادسازی ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد، چهارپایه خوانی غدیر، فضاسازی شهری و غیره از جمله برنامه هایی است که برای این ایام تدارک دیده ایم.

 

وی توضیح داد: برخی از برنامه های مذکور در حال اجراست و ما از غدیر سال گذشته تاکنون برنامه داریم به طوری که ۹۳ جلسه آموزشی برگزار کردیم و کار ما فقط مختص دهه امامت و ولایت نمی شود.

 

حق شناس اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم ما اطعام علوی است که بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم در عید غدیر خم در بین خانواده های نیازمند در قزوین توزیع می شود.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین  در ادامه خاطر نشان کرد: ما در جامعه ای به سر می بریم که کرونا و مشکلات اقتصادی بخشی از جامعه را به سمت خمودگی و رکود کشانده است که تعظیم شعائر غدیر و برگزاری خوب و با نشاط غدیر می تواند به غلبه بر این موضوع کمک کند البته خواهشمندیم شأن مراسم های غدیرو شادی حلال مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت ایجاد برندی ثابت و مختص غدیر یادآور شد: لباس مشکی و پرچم های مشکی برند ماه محرم است و ما در ایام غدیر نتوانستیم در بحث فضاسازی برندی ثابت و ملی داشته باشیم و امسال شربت نبات غدیر را آغاز کردیم.  

 

کد خبر 1074363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha