اهم اقدامات خیریه عترت فاطمی ویژه ایتام سادات

مدیرعامل موسسه عترت فاطمی اهم اقدامات خیریه عترت فاطمی ویژه ایتام سادات را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ۴ هزار نفر تحت پوشش این خیریه هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «زهراسادات نیری» مدیرعامل موسسه عترت فاطمی امروز نوزدهم تیرماه در نشست خبری گفت: سالروز تاسیس موسسه عترت فاطمی فردا بیستم تیر ماه برگزار می شود. تاسیس این موسسه نقطه عطفی برای اعضای این خیریه شده است.

 

وی با بیان اینکه در این روزگار سخت ما با افراد مهربان همچون خیرین در ارتباط هستیم و این خود یک توفیق است گفت: این موسسه 20 سال است که با مجوز وزارت کشور در سطح ملی فعالیت می کند.

 

وی با بیان اینکه گزارش های حسابرسی مالی این خیریه همیشه مقبول و مطلوب بوده است، گفت: اصل و اصول خیریه بر مبنای شفافیت است.

 

نیری با بیان اینکه دو سال پس از تاسیس موسسه خیریه عترت فاطمی تعداد پنج هزار سادات تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: این افراد از روستاهای دورافتاده و پراکنده در کشور بودند. اگر بخواهیم به صورت ارتباط مستقیم و غیر مستقیم محاسبه کنیم حدود 40 هزار نفر را  تاکنون تحت حمایت قرار داده ایم که در این سالها با توانمند شدن از تحت پوشش ما خارج و خود آنها نیز به عنوان حامی در این موسسه فعالیت می کنند.

 

مدیرعامل موسسه عترت فاطمی تاکید کرد: در حال حاضر چهار هزار سادات تحت حمایت ما قرار دارند که ماهانه برای آنها 200 هزار تومان به صورت مستمری واریز می شود.

 

وی با بیان اینکه شرط سنی برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد اهمیت دارد، گفت: افراد از بدو تولد تا سن 24 سالگی برای دختران مشروط به اینکه ازدواج نکنند و برای پسرها 20 سال است که می توانند تحت پوشش ما قرار می گیرند البته باید جز ایتام سادات باشند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 30 میلیارد و 200 میلیون تومان از مردم جمع آوری شده است، گفت: این مبالغ در قالب سرفصل های مختلف هزینه شده است؛ برای نمونه 16 میلیارد تومان در قالب  وام از پنج تا هفت میلیون تومان  به افراد تحت پوشش و زنان سرپرست خانواده اعطا شده است و دو میلیارد تومان در قالب جهیزیه و هفت میلیارد تومان پرداخت مستمری و 800 میلیارد تومان برای خرید پوشاک در عید هزینه شده است.

 

به گفته نیری، موسسه خیریه عترت فاطمی در تلاش است تا سقف وام ها را تا  50 میلیون  تومان هم افزایش دهد.

 

مدیرعامل موسسه عترت فاطمی گفت: هیچ کارمزدی برای اعطای وام ها گرفته نمی شود و به معرف نیز نیاز نیست. مگر اینکه در رایزنی از بانک ها وام دریافت شود که چهار درصد کارمزد دارد.

 

وی با اشاره به مجازی شدن آموزش ها گفت: در سال 1399 درخواست تبلت بسیار بود و توانستیم 200 تبلت به دانش آموزان تحت پوشش اعطا کنیم. متاسفانه برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن تبلت ترک تحصیل کرده اند، حتی برخی ها تبلت داشتند اما مناطق آنها دارای اینترنت نبود؛ ما تلاش کردیم تا کمترین کودک موسسه خیریه عترت فاطمی از تحصیل باز ماند.

 

وی تصریح کرد: تعداد دو هزار و 800 دانش آموز تحت پوشش موسسه خیریه عترت فاطمی هستند.

 

وی با بیان اینکه موسسه خیریه عترت فاطمی به افراد تحت پوشش خود مشاوره می دهد، گفت: ما مشاوره حقوقی و روانشناسی به افراد می دهیم که روانشناسان و مشاوران ما به صورت داوطلب فعالیت می کنند. اگر موضوعات تخصصی باشد از خیرین استاد دانشگاه که روانشناسی یا حقوق درس می دهند، کمک می گیریم.

 

به گفته نیری، دو هزار و 870 حامی با موسسه خیریه عترت فاطمی در ارتباط هستند.

 

وی همچنین درباره تامین مسکن افراد تحت پوشش این خیریه گفت: خیرین رقم هایی می دهند و مجموع آنها ساخت یک خانه یا تعمیر آن می شود؛ حتی اگر فردی برای تعمیر خانه وام دریافت کرده و نمی تواند پرداخت کند، اقساط آن را ما می دهیم.

 

وی با اشاره به هزینه های سرسام آور خدمات گفت: اگر قبلا می توانستیم برای افرادی که زمین دارند، خانه بسازیم با 50 میلیون تومان این اتفاق می افتد اما اکنون برای ساخت حداقلی یک خانه به 150 تا 200 میلیون تومان نیاز است.

 

به گفته نیری اقدامات در حال انجام خیریه در سال 1400، ساخت و تعمیرات ساختمان خانواده های سادات، توزیع جهیزیه کامل بین نوعروسان سادات، توزیع سبد کالای غذای، پرداخت وام قرض الحسنه، کمگ های حمایتی (دارویی، اقلام ضروریی، تحصیل) و پرداخت مستمری به 4 هزار فرزند تحت پوشش در هرماه است.

کد خبر 1074414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha