لزوم ایجاد پیوند بین انجمن طراحی مد و لباس اسلامی مازندران با تولیدکنندگان و اصناف

زارع بیان اینکه بازار لباس این روز‌ها متعلق به لباس‌هایی با طراحی‌های غیر متعارف است، گفت: طراحان مد و لباس اسلامی و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای عرضه طرح ها و تولیدات خود نیازمند بازار فروش و شناسایی جامعه هدف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌ «عباس زارع» امروز (۱۹تیر) در نشست با نماینده ولی فقیه درمازندران و مدیرکل صمت استان با محوریت ساماندهی حوزه مد و لباس در دیارعلویان، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی انجام فعالیت‌هایی در بحث عفاف و حجاب با پیوست فرهنگی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فعالیت انجمن طراحان مد و لباس اسلامی مازندران در ذیل این اداره کل اشاره کرد و  افزود: در سال گذشته با فعال شدن این انجمن، در بحث طراحی مد و لباس و فعالیت‌هایی پیرامون این موضوع مازندران در جشنواره‌های مختلف حائز کسب رتبه‌های برتر و دریافت طاووس طلایی جشنواره مد و لباس شد‌.

 

زارع تصریح کرد: از بین شهرها، نوشهر به‌عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس در کشور شناخته شد، با توجه به این رخدادهای خوب متاسفانه شاهد گره کوری با عنوان عدم ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان هستیم، که در این زمینه باید تدبیر صورت بگیرد.

 

وی یادآور شد: طراحان ما طراحی‌های خوبی متناسب با آیین بومی و مد اسلامی انجام دادند امیدواریم با ارتباط خوب با اصناف در بحث فروش تدابیری صورت بگیرد، باید راه عرضه پوشاک اسلامی را به فعالان حوزه مد و لباس اسلامی یاد بدهیم، چرا که امروز با شرمندگی شاهد عدم وجود لباس‌هایی متناسب با مد اسلامی در فروشگاه‌ها هستیم.

 

زارع بیان کرد: در بحث تولید در استان ما تولیدکنندگان خوبی داریم استفاده از ظرفیت تولیدکننده داخلی و پای کارآمدن فروشندگان و اصناف باید زمینه‌ساز عرضه لباس‌هایی در خور و شان اسلام شود، مردم هم به انتخاب خودشان خرید کنند، ما روی این موضوع تاکید داریم.

 

وی عنوان کرد: انجمن طراحان مد و لباس مازندران حدود یک سالی فعال شد که زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، طراحی‌های خوبی به سرانجام رسید، دغدغه ما پیوند این طراحی‌ها با تولیدکنندگان است.

 

زارع اذعان کرد: با توجه به اینکه لباس متناسب با عفاف و حجاب با الگوهای ایرانی اسلامی در بازارهای سطح شهر موجود نیست، بانوان به خیاطان روی می‌آورند اگر بشود با تولیدکنندگان ارتباط بگیریم، میتوان با تولید در یک خط عرضه را آغاز و نتیجه‌اش را در بازار مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه بازار لباس این روز‌ها متعلق به لباس‌هایی با طراحی‌های غیر متعارف است، تاکید کرد : تلاش داریم پای مد و لباس اسلامی به بازار باز شود.

کد خبر 1074431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha