اعطای مشوق به تولیدکنندگان صنعتی و صنفی تنها راه توسعه و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی در  بازار

قوانلو به اوضاع نابسامان بازار مد ولباس اشاره کرد و گفت: طبق قانون اجبار به واحدهای تولیدی ممکن نیست، تنها راه همان اعطای مشوق‌ها است، غیر از اینکه البسه‌ها فقط حداقل‌ها را داشته باشد و نه ایده‌آل‌ها! رعایت شئونات اسلامی تا حد ممکن وظیفه همه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌ «حسینقلی قوانلو» امروز (۱۹تیر) در نشست با نماینده ولی فقیه درمازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با محوریت ساماندهی حوزه مد و لباس در دیارعلویان، با بیان اینکه ما دو نوع تولیدکننده داریم، اظهار کرد: در مازندران تولیدکننده‌های صنعتی و صنفی در کار پوشاک و البسه هستند، طرح و مد را از بخش خصوصی بر مبنای سلیقه بازار می‌گیرند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به این سوال که آیا روی طراحی این تولیدکنندگان نظارتی صورت می‌گیرد؟ افزود: در قانون آمده با تولیداتی که شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود برخورد صورت بگیرد، در طراحی هم یک سری البسه جلف وجود دارد که مورد برخورد ما و اماکن قرار می‌گیرد، ولی با ۹۰ درصد از تولیدات بازار با دارا بودن حداقل‌ها نمی‌توان طبق قانون برخوردی کرد‌.

 

قوانلو یادآور شد: در بحث تولید طرح‌هایی متناسب با الگوی ایرانی اسلامی، قبلا یک شرکت دولتی با عنوان مرکز تهیه و توزیع البسه داشتیم ولی الان منحل شده است، الان تنها راهی که استان‌های دیگر انجام می‌دهند تعیین مشوق برای طرح‌ها به واحدهای تولیدی است، همچون پرداخت تسهیلات کم‌بهره چرا که واحدهای خصوصی به‌دنبال سود هستند، به واحدهای توزیعی تولیدی هم باید مشوق بدهیم‌.

 

وی ادامه داد: طبق قانون اجبار به واحدهای تولیدی ممکن نیست، تنها راه همان اعطای مشوق‌ها است، غیر از اینکه البسه‌ها فقط حداقل‌ها را داشته باشد و نه ایده‌آل‌ها! رعایت شئونات اسلامی تا حد ممکن وظیفه همه است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مشوق موجود تسهیلات کم بهره روستایی است که الان کم شده است، درآمد مافیای چادر مشکی زیاد است باید تاکنون اقداماتی صورت می‌گرفت، البته می‌گویند به‌دلیل گرانی چادر بسیاری از چادری‌های ما مانتویی شدند، برای توسعه بخشیدن به ترویج البسه ایرانی اسلامی ما لیست تمام تولیدکننده‌های صنعتی و صنفی را در اختیار قرار می‌دهیم و درخواست همکاری را ابلاغ خواهیم کرد‌.

کد خبر 1074434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha