قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» عصر امروز (۱۹ تیرماه) به خبرنگاران، گفت افزود: هم اکنون ۱۹۳ بیمار در بیمارستانهای استان بستری بوده که ۷۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار و ۶۶۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 

وی اذعان داشت: از ۱۹۷ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۸ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  گفت: همچنین از ۸۷ نمونه رپید تست هشت درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه هستند.

 

یزدان پناه تصریح کرد: مهم ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسمات عروسی و سفر تابستانی شهروندان است و باید این مساله به شکل درست و مطابق با توصیه‌های بهداشتی مدیریت شود.

 

وی ادامه داد: مردم باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت کنند تا بتوان این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی تر نشویم.

کد خبر 1074480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha