رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جنبه شرعی دارد

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جنبه شرعی دارد و هر کسی که از آن تخطی کند از جانب پروردگار گناهکار محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» در پیام ویدیویی خطاب به مردم سیستان و بلوچستان بیان داشت: مردم در مصیبت وارده شده و در شرایط سخت و بحرانی ناشی از ویروس کرونا، اضطراب نداشته باشند بلکه به خداوند توکل کنند.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان یادآور شد:  به خداوند رجوع و پیشگاهش دعا، تضرع و به او اعتماد و توکل کنیم و از آسیب کرونا هراس نداشته باشیم زیرا که اضطراب و استرس نوعی بیماری است و برای انسان مریضی به دنبال دارد.

 

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در منازل تاکید کرد و گفت:  فاصله اجتماعی را حتی در خانه رعایت کنیم و به هنگام اقامه نماز افراد متصل به یکدیگر نباشد و از هم فاصله بگیرد.

 

وی با بیان اینکه دلتا کرونا ویروس جهش یافته و خطرناک است، افزود:  تمام موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جنبه شرعی دارد اگر فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را در شرایط بیماری کرونا رعایت نکنیم گناهکار خواهیم بود زیرا که نکات بهداشتی اسباب مراقبت در بیماری کرونا است.

 

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان داشت: همچنین برپایی عزداری و عروسی در این شرایط بحرانی خلاف است و برپا کنندگان این مراسمات در ابتلای دیگر افراد جامعه به کرونا، گناهکار خواهند بود.

 

 عبدالحمید اسماعیل زهی با تاکید بر اینکه مردم استان از واکسن کرونا استقبال کنند، ادامه داد: همه واکسن بزنند و به تبلیغات سوء و بدبینانه گوش ندهید زیرا که اگر واکسن بزنید حتی کرونا بگیرد خفیف خواهد بود.

کد خبر 1074513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha