امام رضا (ع) به من فرصتی دادند تا کتاب « مرا با خودت ببر» را بنویسم

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اثر « مرا با خودت ببر» با موضوع زندگانی امام جواد(ع) گفت: نگارش کتاب« مرا با خودت ببر» فرصتی از سوی امام رضا(ع) به من برای نوشتن این کتاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام مظفر سالاری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد شب گذشته در مراسم رونمایی از کتاب « مرا با خودت ببر» که با حضور مسئولان استانی همزمان با شهادت امام جواد(ع) در دانشگاه امام جواد(ع) یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آذریزدی گفت: آذریزدی اگرچه زندگی ظاهری مناسبی در زمینه مادیات نداشت اما با ایجاد اثرهای ماندگار توانست به خوبی میراث ماندگاری از خود بر جای بگذارد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 86 افزود: در مراسمی که با عنوان دیدار با نخبگان برنامه ریزی شده بود، مقام معظم رهبری به خوبی به نقش آذریزدی در ادبیات کشور تاکید کردند که در پایان این مراسم مرحوم آذریزدی این بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان نقطه امیدی از سوی خداوند برای خود خواندند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: کتاب « مرا با خودت ببر» به عنوان کتابی است که به ارائه رمانی در خصوص زندگانی امام جواد(ع) می پردازد که امیدوارم بتواند همچون کتاب های دیگرم مورد توجه علاقمندان و مخاطبین قرار بگیرد.

وی گفت: این کتاب به مدد ائمه (ع) و امام رضا (ع) و عنایت خود امام جواد (ع) نوشتم زیرا نظر اولیه آن در مراسم چاپ چهل و چهارم کتاب دعبل در مشهد مقدس مطرح شد و از من درخواست شد که در خصوص دردانه امام رضا(ع) کتابی بنویسم.

وی با اشاره به خاطره ای از بیماری خود و درخواستش از امام رضا(ع) گفت: در روز سوم آذرماه سال 98 بیماری زخم معده باعث شد که من را به بیمارستان منتقل کنند که در زمان انتقال به اتاق عمل از امام رضا(ع) خواستم که به من فرصتی دهند تا داستان امام جواد(ع) را بنویسم و این فرصت به من دادند و آن نیز محقق شد.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: اگرچه نوشتن همچون قلم زدن در خون زدن است و برخی وقت‌ها نیز از خدا می‌خواهم که همینطوری رمان را در اختیار من قرار دهد تا به ناشر بدهم اما با تمام وجودم این کارم را ادامه می‌دهم و خداوند نیز به من کمک کرده است.

نویسنده کشوری کتاب « مرا با خودت ببر» افزود: من برای نوشتن کتاب 6 ماه مطالعه و تحقیق می‌کنم و برای نوشتن آن نیز 6 ماه زمان صرف می‌کنم.

وی گفت: از زمانی که از امام رضا(ع) درخواست کردم که بتوانم داستانی بنویسم تا زمانی که پایان یافت، یک سال شد و در روز سوم آذرماه 99 نیز این رمان به پایان رسید.

کد خبر 1074522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha