نقش مهم خانواده در تقویت حس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر نقش مهم خانواده در تقویت حس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: مسئولیت پذیری یک ویژگی شخصیتی است و اولین نهادی که در ایجاد و تقویت حس مسئولیت پذیری نقش دارد خانواده و پس از آن نهاد مدرسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در هشتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل گفت: مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی به عنوان یک الزام و تعهد درون سازمانی است و همه در درجه اول بایستی به مردم و در درجه دوم به مسئولین فرادستی پاسخگو باشیم.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: مسئولیت پذیری یک ویژگی شخصیتی است و اولین نهادی که در ایجاد و تقویت حس مسئولیت پذیری نقش دارد خانواده و پس از آن نهاد مدرسه است.

 

بایبوردی در ادامه بیان داشت:  نقش نهادهایی همچون حوزه و دانشگاه هم در این زمینه بی بدیل است ضمن آنکه دولت و حکومت آخرین حلقه مسئولیت پذیر بارآوردن مردم در جامعه هستند.

 

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: طرز نگاه و طرز تفکر یک مدیر نسبت به آینده شهر، استان و کشورش حکایت از مسئول بودن آن مدیر دارد و اگر ظرفیت ها و توانمندی های یک منطقه را دیدیم و ساده و عادی از کنارش گذشتیم انسان های مسئولی نخواهیم بود و آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد.

بایبوردی با تأکید بر اینکه هرجا توسعه ای اتفاق افتاده قطعأ حس مسئولیت فردی و اجتماعی وجود داشته است ادامه داد: سرمایه اقتصادی، اجتماعی، فردی و نهادی بایستی وجود داشته باشد تا یک منطقه از توسعه برخوردار شود لذا مشارکت مردم در کنار مسئولین که یکی از ابعاد مسئولیت پذیری فردی است ، آران و بیدگل را به قطب تولید فرش ماشینی کشور تبدیل کرده است که اگر جز این بود توسعه شهرک های صنعتی در این شهرستان اتفاق نمی افتاد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشارکت و حضور حماسی مردم شهرستان آران و بیدگل در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر ما شاهد حضور بیش از ۷۰ درصد شهروندان شهر در پای صندوق های رأی بودیم این امر نتیجه مشاهده عملکرد دستگاه ها توسط مردم و احساس مسئولیت شهروندان نسبت به سرنوشت خود بود.

 

هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با موضوع ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و تقویت اعتماد اجتماعی با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان و اعضای شورا در محل حسینیه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1074532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha