سبک زندگی، یکی از کلیدی‌ترین ارکان شکل‌گیری تمدن اسلامی است

احمدی با بیان اینکه بهبود نوع پوشش و سطح حجاب به عنوان یک مولفه فرهنگی، گفت: مسأله سبک زندگی، یکی از کلیدی‌ترین ارکان شکل‌گیری تمدن اسلامی محسوب می شود.

« فاطمه احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: حادثه مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱4 در اعتراض به قانون کشف حجاب رخ داد.

 

معاون بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه ­های لرستان افزود: طرح کشف حجاب توسط رضاخان به تقلید از غرب و حصر آیت­الله سید حسین قمی از علل اصلی تحصن مردم در این مسجد بود که با سخنرانی شیخ محمد تقی بهلول آغاز و به درگیری عمال رضاخان با مردم و به خاک و خون کشیدن آنان منجر شد.

 

وی بیان کرد: عبرت­ها و آموزه­های برگرفته از این واقعه، متضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و همه شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی است. از این رو، این ایام «نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه» به هفته «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.

 

احمدی ادامه داد:مسأله سبک زندگی، یکی از کلیدی‌ترین ارکان شکل‌گیری تمدن اسلامی محسوب می­شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بین موضوعات متکثر این حوزه، مسأله حجاب و پوشش از موضوعات بسیار مهمی است که به خوبی می­تواند نشان‌دهنده هویت عفیفانه مسلمین به خصوص بانوان مسلمان باشد.

 

احمدی ابراز کرد: بهبود نوع پوشش و سطح حجاب به عنوان یک مولفه فرهنگی، از جمله مسائل کلیدی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و به همین دلیل دستگاه­ های مختلف کشور موظفند با همکاری مجدانه خود، مقدمات اصلاح آن را فراهم آورند.

 

وی افزود: اهمیت ایفای نقش دستگاه­ های فرهنگی انقلاب اسلامی آن‌گاه افزایش می‌یابد که به حجم شدید برنامه‌­ریزی­ها و اقدامات استعمار غرب در این حوزه توجه شود. این در حالی است که علی­رغم اهمیت این مقوله و نیز حجم وسیع تهاجمات دشمن، کمتر شاهد این هستیم که دستگاه­ های فرهنگی کشور اهتمام خاصی به این موضوع مبذول دارند.

 

احمدی ادامه داد: دستگاه­ های مختلف نظام اسلامی باید بدانند مادامی که توجه خود را صرفاً به برخی موضوعات خاص سیاسی اختصاص دهند و هیچ عزم و برنامه­ ریزی خاصی برای این نوع مسائل فرهنگی نداشته باشند، نتیجه‌ای جز ولنگاری فرهنگی در جامعه پدید نمی­ آید.

 

وی بیان کرد: مسئولین دستگاه های مختلف نظام باید خود را در قبال تک تک خانواده­هایی که به خاطر این کم‌کاری‌ها از هم پاشیده می‌شود و نیز تک تک انسان­ هایی که به گرداب مفاسد اجتماعی فرو می ­افتند مسئول بدانند.

 

احمدی اذعان داشت: تمام مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید بدانند معضلی که امروز خود را به صورت بدحجابی به ما نشان می‌دهد، چنانچه با تدبیر مناسب دستگاه­های فرهنگی کشور رفع نشود، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به بحران بسیار بزرگی در حوزه خانواده منجر شود.

 

وی افزود: این هفته فرصت مناسبی است که می­تواند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده توسط دستگاه­ های اجرایی و تشکل­های مردمی و به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم غرب علیه بنیان خانواده اسلامی مورد استفاده قرارگیرد.

 

احمدی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه­ های ترویجی و تبلیغی بصورت هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه با بهره ­گیری از توانمندی ­ها و بکارگیری رسانه‌های نوین در فضاهای مجازی از اهم فعالیت ها در این ایام خواهد بود.

 

وی بیان کرد: روزهای هفته عفاف و حجاب به عناوینی نام­گذاری شده و برنامه ­ها احتمالی متناسب با نام­گذاری روزها تدوین شده است.

 

احمدی افزود: نشستی با موضوع «حجاب، عفاف، حقوق شهروندی و صیانت از حریم عمومی» و نشستی با موضوع «زن مسلمان در تراز انقلاب اسلامی» و «سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سبک زندگی علوی و فاطمی» برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه 21 تیر ماه «روز عفاف و حجاب» (تحکیم خانواده، جامعه سعادتمند)  نامگذاری شده است، افزود: در این روز نشستی تحت عنوان «حجاب و نقش آن در کاهش آسیب­ های اجتماعی» برگزار خواهد شد.

 

احمدی با اشاره به اینکه 22 تیربا عنوان «نیاز همگانی، مطالبه عمومی»  نامگذاری شده است، افزود: در آن نشستی با عنوان «نقش رسانه ­ها در الگوسازی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه» برگزار خواهد گردید.

 

معاون بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه­های لرستان با اشاره به اینکه 23 تیر ماه هم با عنوان  «نیاز فطری، مطالبه جهانی» (سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام­الله و حضرت امیر علیه­السلام) نامگذاری شده است، افزود: در این روز نشست ­هایی با عناوین «ماهیت­ شناسی زن شرقی، زن غربی و زن فاطمی (الگوی سوم)» و «حجاب فاطمی و شاخص ­های کارکردی آن در زمان معاصر» برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 24 تیرماه  روز «نماد پاسداری از خون شهدا»  نامگذاری شده است، افزود: در این روز هم در آن نشستی با عنوان «حیا و عفت برای زن و مرد» برگزار خواهد شد.

 

احمدی با اشاره به اینکه 25 تیر ماه روز «شکوه بندگی، کرامت انسانی» نامگذاری شده است، افزود: در این روز نشستی با عنوان «نقد فمنیسم در چارچوب تفکرات فاطمی» برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام هفته عفاف و حجاب، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی با عنوان «دختران به عفاف روی ­می­آورند» برای بانوان هیات علمی و دختران و همسران اعضای هیات علمی دانشگاه ­های لرستان طراحی شده است که به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

 احمدی  ادامه داد: کارگاه آموزشی تحت عنوان «ماهیت ­شناسی زن مسلمان به عنوان الگوی سوم» و دوره­ های مهارت زندگی با عناوین «خانواده مطلوب، خانواده سالم، خانواده موفق، خانواده متعالی، خانواده خوشبخت»، «مهارت­های همسرداری» و «مهارت­های فرزندداری، خانه­داری و خویشان­داری» نیز برگزار خواهد شد.

 

معاون بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه های لرستان تهیه عکس­ نوشته ­های مرتبط با بحث حجاب و عفاف برای فضای مجازی و شبکه­ های اجتماعی نیز در دستور کار خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: مسابقه طراحی، عکس­ نوشته، کلیپ و موشن­ گرافی با محوریت حیا و عفت برای زن و مرد و آسیب­ های بی­ حجابی و بدحجابی نیز برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1074576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha