امام جواد(ع) در علم، تقوا و زهد به روش امام رضا (ع) بود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: امام جواد(ع) در علم، تقوا و زهد به روش پدرش امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان بود.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: نام مبارک امام جواد(ع) محمد و کنیه اش ابوجعفر و لقب وی تقی و جواد است که در علم، تقوا و زهد به روش پدرش امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان بود.

 


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: ایشان در بیان پدرشان امام رضا(ع) به عنوان مولودی پرخیر و برکت یاد شده اند که به گفته پدر بزرگوارشان برای شعیان با برکت تر از جواد متولد نشده و ایشان از تمام امامان قبلی برای شعیان با برکت بوده اند.

 


حجت الاسلام عزیزی عنوان کرد: مردم در گرفتاری های مختلف حاجات خود از قبیل درخواست مسکن، ازدواج یا مشکلات معیشتی و غیره به آن امام بزرگوار متوسل می شوند زیرا که ایشان در بخشش و کرم؛ نام آور هستند و اولین امامی بودند که در کودکی به منصب امامت رسیده و در سنین جوانی به شهادت رسیدند.

 


وی با بیان اینکه در بین شعیان امام جواد(ع) جوان ترین امام در هنگام شهادتش بود، تصریح کرد: علم ایشان بسیار بالا بود و با اینکه در سنین کودکی به امامت رسید مباحث زیای با حاکمان وقت داشت که در همه این بحث ها و مناظرات علمی با پاسخ های قاطع و روشنفکر خود هرگونه شک و تردید را در مورد پیشوایی خود از بین برد و اصل امامت را تثبیت کرد.

 

امام محمد بن علی، جواد الائمه علیه السلام در ماه رجب سال 195 پای به عرصه جهان گذاشتند و در آخرین روز از ماه ذی القعده سال ۲۲۰ به شهادت رسیدند.

 

کد خبر 1074580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha