مشاهده ویروس دلتا در شهرستان های قرمز و نارنجی گیلان

حیدرزاده با تایید وجود ویروس دلتا در شهرستان های قرمز و نارنجی گیلان گفت: علائم بالینی مبتلایان در اوج گیری دو هفته ی‌اخیر ناشی از ورود ویروس دلتا به استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز (یکشنبه،۱۹ تیر) در جمع خبرنگاران وجود ویروس دلتا در استان گیلان را تایید و اظهار کرد: نمونه های آزمایشگاهی تایید کرد که در شهرستان های قرمز و نارنجی ویروس دلتا شیوع یافته و شاهد روند افزایش بیماران سرپایی و بستری در سطح بیمارستان ها هستیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در اصناف افزود: امکان ابتلای ویروس دلتا بسیار بیشتر از گونه های دیگر کووید ۱۹ است و آنچه که بیش از پیش به آن نیاز داریم همکاری مردم و دستگاه ها برای کنترل بیماری است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هر گونه علائم سرماخوردگی نشاندهنده ابتلا به ویروس کووید ۱۹ است گفت: هر فردی که علائم سرماخوردگی مانند تب، گلودرد و آبریزش بینی دارد به احتمال زیاد مبتلا به کووید شده و باید به مراکز خدمات سلامت سطح استان مراجعه کند.

 

حیدرزاده ایزوله کردن خود و افراد خانواده موارد مشکوک و مبتلا به کووید را بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: دوری از دورهمی ها و ایزوله کردن بهترین راه برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس دلتا است.

کد خبر 1074588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha