همایش نمایشنامه خوانی با موضوع عاشورایی در شهرستان فامنین برگزار می شود

احسانی گفت: علاقمندان تا ۲۵ مردادماه فرصت دارند درخواست کتـبی تقاضای شـرکت در هـمایش، به همراه سه نسخه لوح فـشرده تصـــویری از اجـرای خـوانش نمایش‌نامه را به دبیـرخانه همایش واقع در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا همدان ارسال کنند.

«احمدرضا احسانی» در گفت گو با خبرنگار شبستان در همدان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: از حضرت جواد علیه السلام با کمی سنش کرامات زیادی نقل شده است، بیشتر این کرامات به منظور تثبیت پایه های امامت و تحکیم عقاید افراد صورت می گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: امام تقی علیه السلام امامت حاکمان جور را نفی می کرد و متناسب با مقتضیات زمان، در گفتار و کردار ناخشنودی خود را از وضع موجود و نفرت و انزجار خویش را از ستمگران ابراز می داشت.

 

وی ادامه داد: هر یک از این القاب امام (ع) بیانگر ویژگیهای اخلاقی و روحی، برجستگی های معنوی و رفتاری و فضایل و کمالات نفسانی است که آن حضرت را از دیگران ممتاز می ساخته است. آن حضرت باتقواترین فرد اهل زمان خود بود و کسی در جود و بخشش در مرتبه آن حضرت قرار نداشت.

 

وی گفت: از ویژگی های ولادت امام نهم علیه السلام این است که شیعیان از مدتها قبل بی صبرانه منتظر ولادت آن حضرت بودند. احادیث زیادی از رسول خدا (ص) و امامان پیشین، ولادت امام جواد (ع) را خبر داده بودند.

 

احسانی با اشاره به برگزاری همایش نمایشنامه‌خوانی با بیان اینکه این همایش با موضوع عاشورایی برگزار می‌شود،  اظهار کرد: این اداره‌کل با هدف ترویج فرهـنگ والای عاشورایی، شناسایی و شکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌وری از تجربیات ارزنده پیشکسوتان حوزه نمایش، دهمین همایش نمایشنامه‌خوانی استان را در شهرستان فامنین برگزار می‌کند

 

وی با بیان اینکه جشنواره مرحله‌ بازخوانی نداشته و ارزیابی از طـریق آثار ضبط شده بر روی لوح فشرده انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: علاقمندان تا ۲۵ مردادماه فرصت دارند درخواست کتـبی تقاضای شـرکت در هـمایش، رضایت‌نامه‌ نویسنده نمــایش‌نامه به همراه سه نسخه لوح فـشرده تصـــویری از اجـرای خـوانش نمایش‌نامه را به دبیـرخانه همایش واقع در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا همدان ارسال کنند.

 

احسانی  تأکید کرد: انتخاب آثار و اعلام پذیرفته شدگان نهایی پنجم شهریورماه بوده و همایش روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور در فامنین برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1074603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha