سرمایه گذاری ۴ هزار میلیاردی بخش خصوصی در خراسان جنوبی

ملانوری از سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۰ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام، اظهار کرد: در ۲۸ خردادماه اتفاق بسیار بزرگی در استان افتاد؛ قبل از انتخابات دو موضوع اجرای صحیح انتخابات بر مدار قانون و در سایه امنیت و همچنین مشارکت حداکثری مردم را با جدیت پیگیری کردیم.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: در این دوره از انتخابات شعب اخذ رأی در سطح استان برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ۱۵ درصد افزایش یافت.

 

ملانوری با ابراز خرسندی از اینکه خراسان جنوبی با ۷۴.۳ درصد مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در بحث سلامت و امنیت انتخابات با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و همکاری مردم هیچ شبهه و مشکلی ایجاد نشد.

 

وی با اشاره به اینکه با تأمین اعتبار پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف علی رغم همه مسائل و مشکلات بودجه ای با قدرت و سرعت بیشتری در حال اجرا است، تصریح کرد: برای جبران خسارت سیل سال ۹۹ نیز مصوبه دولت را برای تأمین مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اخذ کردیم که تخصیص ۵۰ درصد آن به استان ابلاغ شده است و برای مابقی این اعتبار نیز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار داشتم که در این زمینه دستور پیگیری دادند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد توسعه خاوران تشکیل شده است، افزود: برای اولین بار در کشور برای طرح های سرمایه گذاری دارای توجیه اقتصادی مجوز بی‌نام صادر می کنیم تا سرمایه گذاران در کمترین زمان فعالیت خود را در استان آغاز کنند.

 

ملانوری از صدور مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ طرح با قابلیت سرمایه گذاری در استان احصا شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با بخش خصوصی امضا کردیم که این طرح های سرمایه گذاری در قالب فعال سازی واحدهای معدنی، راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان شروع شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توسعه همه پایدار و جانبه در استان، تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان کار خیر و مسئولیت اجتماعی تفاهم‌نامه امضا کردند.

کد خبر 1074678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha