طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» تاثیر بسزایی در کشف استعدادهای جوانان دارد

حجت الاسلام طاهری گفت: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامی در جهت کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه به شمار می آید.

حجت الاسلام «مهدی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامی در جهت کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه به شمار می آید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کانون ‌های مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی مراکز آموزش و تربیتی محله به ویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می‌توانند با شبکه‌سازی و جریان‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی اجتماعی محله گامی مؤثر برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بردارند.

 

وی ابراز کرد: از شاخصه‌های مسجد طراز اسلامی همراهی و هم‌افزایی تمام ارکان مسجد با مراکز آموزشی، تربیتی و مهارتی و خصوصا مدارس پیرامون است که می‌تواند جذب حداکثری در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» که با همکاری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود، اظهار کرد: این طرح در حقیقت چهار نهاد انسان ساز دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه را به خوبی به یکدیگر پیوند می دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون های فرهنگی هنری مساجد، یاری‌رسان ارتقا سطح مهارت های اجتماعی اشخاصی است که در این طرح، شرکت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور در غنی سازی اوقات فراغت نقش بسزایی دارد، افزود: این طرح از دهم تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور سال جاری ادامه دارد.

 

حجت الاسلام طاهری بابیان اینکه این طرح با هدف احیای کارکردهای مسجد و جذب حداکثری جوانان، نوجوانان و کودکان به مسجد هرساله انجام می‌شود افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان گروه‌های هدف برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مسجد هستند.

 

کد خبر 1074699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha