بازنگری طرح هادی در ۸۰۰ روستای گیلان/  ۸۰ هزار روستایی بیمه حوادث شدند

پیرعلایی از بیمه ۸۰ هزار روستایی استان گیلان در برابر حوادث خبر داد و گفت: در ۸۰۰ روستا نیز بازنگری طرح هادی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یاور پیرعلایی» امروز( یکشنبه، ۲۰ تیر ) در نشست دهیاران با استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: حدود یک هزار و ۸۶۹ دهیار در سطح روستاهای گیلان فعال هستند.‌

 



مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه در سال ۹۸، میزان ارزش افزوده سازمان شهرداری‌ها به مبلغ ۴۹ میلیارد تومان به حساب دهیاران واریز شد گفت: این‌ مبلغ سال گذشته افزایش یافت و به ۶۹ میلیارد تومان رسید.

 


وی با بیان اینکه ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها در اختیار دهیاران قرار داده شد اذعان کرد: بیش از ۲ هزار روستای گیلان دارای آب و برق هستند و همچنین ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در بحث آسفالت در روستاهای گیلان انجام‌ شد که نشان‌دهنده مشارکت و فعالیت دهیاران در حوزه توسعه زیرساخت‌های روستایی است.

 



پیر علایی تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰ روستا از طرح هادی برخوردار شدند و ۸۰۰ روستا نیز بازنگری طرح هادی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته درجه‌بندی دهیاران استان انجام شد و در این راستا بیش از یک هزار دهیار درجه‌بندی شدند و ۶۶۵ دهیار نیز ارتقاء درجه یافتند.

 



مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه ۸۰ هزار خانوار روستایی تاکنون بیمه شدند تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ خانه هلال نیز در روستاهای گیلان راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد: دوره‌های تخصصی آتش‌نشانی سال قبل برای نخستین بار در گیلان برگزار شد و برای سفرهای آموزشی هم امسال نیز برنامه‌ریزی شده است.

 



پیرعلایی با اشاره به اعطای تسهیلات روستایی و ایجاد اشتغال روستایی در استان اعلام کرد: امنیت شغلی و اشتغال پایدار دهیاران نیز یکی از مسائل مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.‌

کد خبر 1074705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha