واکسینه شدن جمعیت بالای ۷۰ سال شهرستان خوسف علیه بیماری کرونا

احمدی از واکسینه شدن جمعیت بالای ۷۰ سال شهرستان خوسف در مقابل بیماری کرونا خبر داد و گفت: افرادی متقاضی واکسن دارای ۷۰ سال می توانند برای تزریق دُز دوم این واکسن به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمیله احمدی»، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف امروز (۲۰ تیر) در اولین جلسه تخصصی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بیماری کرونا در شهرستان خوسف با اشاره به ورود کشور به موج پنجم بیماری کرونا و وضعیت قرمز برخی شهرستان های استان همانند شهرستان نهبندان، خواستار رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم و مسئولان شد و گفت: وضعیت فعلی شهرستان خوسف، زرد است اما با توجه به نزدیکی این شهرستان با مرکز استان و رفت و آمدهای زیاد مسئولان و مردم به این شهرستان باید پروتکل های بهداشتی به صورت کامل و دقیق رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه تا روز گذشته (19 تیر ماه) 12 بیمار سرپایی کرونا در شهرستان وجود داشته است، افزود: 6 مورد مثبت بیماری کرونا در شهرستان داریم.

 

احمدی با اشاره به اینکه متأسفانه ۹۰درصد آزمایشات نوع دلتا در استان مثبت بوده که نشان دهنده این است که ویروس دلتا به استان ورود پیدا کرده است، گفت: ویروس هندی ۱۵ دقیقه و ویروس دلتا طی ۵ تا ۱۰ ثانیه از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود، لذا مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت و همچنان از ماسک استفاده کنند.

 

وی ضمن گلایه از اینکه برخی دستگاه های حاشیه ای مسیر اصلی شهرستان خوسف اطلاع رسانی مناسبی بابت بیماری کرونا نداشته اند، خواستار نصب بنرها و تابلوهای تبلیغاتی هشدار دهنده و آگاهی دهنده توسط مجموعه های دولتی شد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف از واکسینه شدن جمعیت بالای 70 سال شهرستان خوسف خبر داد و گفت: افرادی متقاضی واکسن دارای 70 سال می توانند برای تزریق دُز دوم این واکسن به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

 

در این جلسه «حمیدرضا ناصری»، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوسف ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 16 جلسه ستاد شهرستانی و پنج جلسه تخصصی کمیته اطلاع رسانی بیماری کرونا برگزار شده است که ماحصل این جلسات تعداد 55 مصوبه بوده که طی مکاتبه ای با شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همراهی دستگاه های مختلف ابلاغ و اجرا شده است.

 

وی در این جلسه ضمن گلایه از عادی انگاری بیماری کرونا با توجه به ورود به موج پنجم بیماری کرونا، اظهار کرد: با نصب بنرهای تبلیغاتی به صورت بصری می توان مردم از وجود دلتا کرونا و نوع هندی آن آگاه سازی کرد که در این خصوص نیازمند همراهی تمامی دستگاه های سطح شهرستان هستیم.

 

ناصری در ادامه با بیان اینکه باید نسبت به ایجاد حساسیت گسترده درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه بیش از پیش تلاش کرد، گفت: متاسفانه میزان باور پذیری مردم از وجود بیماری کرونا کاهش یافته است که در این خصوص نیازمند همراهی اصحاب رسانه هستیم.

 

گفتنی است در این جلسه بر اجرای طرح شهید سلیمانی برای شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا و مدیریت این بیماری تاکید شد و مقرر شد این طرح مجدد با همکاری بسیجیان به صورت گسترده تر انجام شود. اجرای طرج کنترل تردد در خوسف، تشدید نظارت ها، ساماندهی طرح شهید سلیمانی، اطلاع رسانی از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر مباحثی بود که در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1074758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha