توجه شورای اسلامی پنجم شهر شیراز به ارزش ‌های بومی ایرانی و اسلامی در شهرسازی نوین

نظری گفت: شورای اسلامی پنجم شهر شیراز دریچه ‌ای در حوزه مدیریت شهری گشود و به اندیشه های نوین شهرسازی مبتنی بر ارزش‌های بومی ایرانی و اسلامی توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید نظری»، امروز (یکشنبه 20 تیر) در یکصد و نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز بر آمده از خواست عمومی و با آرایی بی‌ نظیر در طول عمر ادوار مختلف بود که با اندیشه نوینی از مدیریت شهرسازی فعالیت خود را آغاز کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورای اسلامی پنجم با شعار «انسان محوری»، اندیشه جدیدی به روح فرسوده مدیریت شهری دمید.

رئیس کمیسیون نامگذاری اماکن و معابر عمومی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شورای اسلامی پنجم در شهر شیراز آغازگر تحولات عمیق فکری در حوزه شهرسازی شد و اندیشه‌ واقع‌ گرایانه به بدنه مدیریت شهری تزریق کرد.

وی تاکید کرد: زندگی انسان ها در دنیای مدرن متاثر از فضای شهری است و انسان باید در اولویت برنامه ریزی شهر قرار بگیرد و شورای اسلامی پنجم شهر شیراز دریچه ‌ای در حوزه مدیریت شهری گشود و به اندیشه های نوین شهرسازی مبتنی بر ارزش ‌های بومی ایرانی و اسلامی توجه کرد.

نظری ادامه داد: نگاه انسان‌ محور به عمران ‌شهری با هدف توجه ویژه به نیازهای فردی و اجتماعی انسان، توسعه شهرداری الکترونیک و زمینه سازی برای بهره‌ گیری از فناوری ‌های هوشمند در حوزه مدیریت شهری مهمترین نمونه های سیاست‌های مبتنی بر اندیشه و برنامه در شورای اسلامی پنجم شهر شیراز است.

وی اضافه کرد: احیای بافت تاریخی، بهسازی و نوسازی فضای فرسوده شهری، اجرای پیاده ‌راه «احمد ابن موسی (ع)» در منطقه 2 شیراز و پیاده راه «استاد شجریان» در منطقه 6، ایجاد پردیس سینمایی جوان و پردیس تئاتر «نصر» در کنار بوستان‌های سایه، گلسرخ، خورشیدکلاه و گفتار نمونه‌ های متنوعی از توزیع عادلانه امکانات در شهر شیراز در این دوره بود. 

نظری اعلام کرد: در روزهای آخر عمر شورای اسلامی پنجم شهر شیراز، طرح بهسازی منطقه پیرامونی آرامگاه سعدی پس از قریب به 30 سال در آستانه افتتاح قرار گرفته و پروژه خیابان «حاج عزت» که سالها درگیر مشکلاتی چون تملک مسیر بود به روزهای پایانی خود رسیده است و تقاطع چند سطحی «سعدی ـ خرامه» به زودی به روی شهروندان بازگشایی می ‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوران از شورای اسلامی، طرح طبقه ‌بندی حقوق و مزایای پاکبانان اجرا شد و در کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی، قریب به 65 درصد نامگذاری‌ ها به نام شهدای عزیز اختصاص یافت و در بحث احیای نام محله‌ ها حدود 30 محله تاریخی شیراز با هدف بازیابی هویت شهری و اجتماعی احیا شد.

کد خبر 1074778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha