مورد اثبات شده ای از نوع ویروس دلتا کرونا در جنوب غرب خوزستان مشاهده نشده است

سلمان زاده با بیان اینکه تاکنون مورد اثبات شده ای از نوع ویروس دلتا کرونا در جنوب غرب خوزستان مشاهده نشده است گفت: مردم باید هوشیار باشند و در هر صورت موارد بهداشتی را رعایت کنند.

«شکرالله سلمان زاده» عصر امروز (یکشنبه ۲۰ تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به ورود ویروس کرونا دلتا به کشور و خوزستان اظهار کرد: بر اساس گزارش دانشکده علوم پزشکی بهبهان یک مورد ابتلا به دلتا کرونا شناسایی شده است اما در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان خوشبختانه تا این لحظه مورد اثبات شده ای از این نوع ویروس گزارش نشده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: مردم باید هوشیار باشند و فرض کنند که دلتا کرونا در منطقه وجود دارد و باید در هر صورت موارد بهداشتی را رعایت کنند و به هیچ وجه بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

 

وی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به دلتا کرونا در مراکز تجاری تصریح کرد: در پاساژ ها و مراکز تجاری باید به طور کامل دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و  ورود به هیچ مغازه ای بدون ماسک انجام نشود، همنچنین تهویه مناسب باید صورت بگیرد.

 

سلمان زاده اضافه کرد: از دستگاه های ذی ربط، فرمانداران آبادان و خرمشهر، مسئولان ادارات و اصناف مختلف درخواست داریم که به موارد بهداشتی توجه جدی داشته باشند و اگر متاسفانه وارد موج جدید کرونا همراه با دلتا بشویم، مطمئنا اقدامات پیشگیرانه هیچ تاثیری نخواهد داشت.

 

وی همچنین از ۸۰ مورد جدید مثبت ابتلای به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۳۸ نفر مربوط به آبادان، ۲۸ نفر از خرمشهر و در شادگان ۱۴ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است که از این آمار ۶۹ نفر به صورت سرپایی در آبادان ۲۹ نفر، خرمشهر ۲۶ نفر و شادگان ۱۴ نفر ویزیت شده اند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطر نشان کرد: طی روز گذشته نیز ۲۵ نفر بستری و ۲۶ نفر نیز با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

 

وی به فوت یک شهروند آبادانی نیز اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۱۴۷ نفر هستند و تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۰۴ هزار و ۹۲۶ مورد بوده که از این تعداد دوازده هزار و ۸۸۶ نفر بستری و ۱۰ هزار و ۴۶۳ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان ها مرخص شده اند.

 

کد خبر 1074801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha