۸ بیمار مبتلا به کرونا دلتا در گیلان شناسایی شد/ رنگ قرمز کرونایی در پنج شهر استان

دهنادی مقدم از شناسایی هشت مورد ابتلا به دلتا کرونا در گیلان خبر داد و گفت: شهرهای قرمز گیلان به پنج شهر افزایش یافته و شمار شهرهای نارنجی استان هم به ۶ شهر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « انوش دهنادی مقدم» امروز (یکشنبه، 20 تیر) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 378 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان جهت سیر مراحل درمان خود بستری هستند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از این تعداد بستری، 109 مورد بیمار جدید کرونایی در طول 24 ساعت گذشته در استان بستری شده‌اند تصریح کرد: از مجموع کل بستری‌ها، تعداد 55 بیمار بد حال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

 

دهنادی مقدم مهم‌ترین علت این روند افزایشی بیماران کرونایی در سطح استان گیلان را عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و یادآور شد:‌ گزارش شده تا روز قبل هشت مورد دلتا کرونا در سطح استان گیلان دیده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه کرونای دلتا 60 درصد مسری‌تر بوده و کشندگی داخل بیمارستانی آن دو برابر بیشتر است اضافه کرد: در کشورهایی که دلتا کرونا در آن‌ها مشاهده و شناسایی شده است این بیماری بعدا به نوع غالب تبدیل شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اعلام هشدار به همه مردم استان به جهت وضعیت پیش آمده یادآور شد: هم‌اینک رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مؤثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 محسوب می‌شود.

 

دهنادی مقدم با تاکید بر اینکه عوارض ناشی از ابتلا به کووید 19 بسیار سخت و مهم است اذعان کرد:‌ افرادی که به علت ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها بستری و سپس مرخص می‌شوند امکان دارد تا ماه‌ها دچار عوارض کووید 19 شوند.

 

وی خستگی، از دست دادن حس بویایی، عدم توانایی و نداشتن قوای جسمانی را از مهم‌ترین عوارض ناشی از ابتلا به کووید 19 دانست و گفت: شهرهای قرمز گیلان به پنج شهر افزایش یافته و شمار  شهرهای نارنجی استان هم به شش شهر رسیده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 50 درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند عنوان کرد: عدم شرکت در مهمانی‌ها، عدم حضور در تفرجگاه‌ها، سواحل دریا و مکان‌های شلوغ به مردم توصیه می‌شود.

 

دهنادی مقدم مسافرت‌هایی که هم‌اینک به گیلان می‌شود را مهم‌ترین خطری که استان را تهدید می‌کند، برشمرد و خاطرنشان کرد: از مردم و هموطنان می‌خواهم به استان گیلان مسافرت نکنند و از مردم گیلان هم تقاضا دارم از مسافرت رفتن و مسافرپذیری خودداری به عمل آورند.


 

کد خبر 1074817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha