عملیات اجرایی طرح حل مشکل ۱۰ ساله آب روستای «ریزه» آغاز شده است

سرپرست اداره آب و فاضلاب فاروج گفت: با پای کار آمدن مردم و اهدای زمین از سوی یک خیّر، عملیات اجرایی طرح حل مشکل ۱۰ ساله آب شُرب روستای ریزه آغاز شده است.

«عباس دارابی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: واگذار نشدن زمین برای حفاری از یک سو، وجود معارضان، اختلاف اهالی روستاهای همجوار برای برداشت آب، کاهش سطح آب چاه ها و ... آبرسانی به روستای ریزه را محدود به تانکر کرده بود.

 

سرپرست شبکه آب و فاضلاب فاروج افزود: طرح آبرسانی به این روستا از سال 91-90 آغاز شد اما اختلاف ها مانع از اجرایی شدن طرح بود که با برگزاری نشست با مردم و مشارکت یک خیر برای اهدای زمین، طرح را وارد مرحله عملیاتی کردیم.

 

دارابی گفت: مشکل یافتن محل آب و برداشت، با این اقدام خیرخواهانه حل شد تا با لوله گذاری از این محور، آب به محل مخزن روستا انتقال داده شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این مردم از آبرسانی سیار و بخشی هم از آب چشمه نیازهای خود را تامین می کردند، افزود: برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در ابتدا بر اساس اجرای طرح خط انتقال از کلاته شاه میر به ریزه بوده است.

 

دارابی گفت: با توجه به تغییر طرح و نیاز حفر چاه، برق رسانی، خط انتقال و...  اعتبار بیشتری نیاز دارد که از اعتبارات امسال برای این طرح پیش بینی می شود.

 

وی به نیاز 700 متری برای حفاری در این طرح اشاره کرد و افزود: بنا به تعهد داده شده به مالکان، حفاری به صورت دستی انجام و به طول 230 متر لوله گذاری می شود.

 

دارابی گفت: با اجرای این طرح، یک روستای با تنش آبی شهرستان کم می شود.

 

روستای ریزه از توابع بخش مرکزی شهرستان فاروج با 69 خانوار، 203 نفر جمعیت دارد. 

کد خبر 1074825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha