آغاز به کار ستاد صبر در استان قزوین

حجت الاسلام حیدری گفت: به منظور ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش، ستاد صبر در استان قزوین تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام «محمد حیدری» در نشست آغاز به کار ستاد صبر بیان کرد: ورود بیش از 19 میلیون پرونده به دستگاه قضایی کشور زیبنده نظام اسلامی نیست و بر این اساس و با تأکید آموزه های قرآنی و روایی مبنی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و به منظور توجه نظام مند به ظرفیت های نهادهای مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش، ستاد صبر تشکیل شده است.

 

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین افزود: اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، نظام مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران از جمله اهداف ایجاد این ستاد است.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته به لطف خداوند و تلاش شوراهای حل ختلاف شاهد افزایش 35 درصدی سازش در پرونده ها بوده ایم که این رقم در خرداد ماه سال جاری به 37 درصد افزایش یافته است، اما قطع یقین این میزان سازش در پرونده ها کافی نیست.

 

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: برای تشویق مردم به سازش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت های ستاد صبر استان می توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم که برای دستیابی به این مهم باید مشکلات و موانع ایجاد صلح و و در ادامه راهکارهای  رفع آن و ایجاد سازش احصا شود.

کد خبر 1074836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha