هویت فرهنگی شهداء در تفاوت های شخصیتی آنان نهفته است/ فرهنگ نامه شهداء مدافع حرم استان البرز تألیف می شود

عباسی خودلان با اشاره به اهمیت پرهیز از یکسان سازی فرهنگ نامه شهداء و یا قبور آنان گفت: فرهنگ نامه شهداء مدافع حرم استان البرز تألیف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « خسرو عباسی» با حضور در باغ عرفان جاده چالوس کرج که با هدف انجام مصاحبه با خانواده شهداء مدافع حرم روز یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 تیرماه سال جاری برگزار می شود گفت: فرهنگ نامه شهداء مدافع حرم استان البرز با هدف ثبت مشخصات و هویت شهداء مدافع حرم در یک مجموعه کامل تألیف می شود.

 

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان البرز افزود: یکی از مسائل مبتلابه در خصوص شهداء، یکسان سازی قبور آنان و حتی فرهنگ نامه زندگی آنان است، معضلی که هویت شهداء دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم را زیر سوال می برد.

 

وی با اشاره به اهمیت ثبت خاطرات شهدا و زندگی نامه آنان بیان کرد: جریان سازی موثر فرهنگی که با اهتمام نویسندگان، محققان و پژوهشگران در قالب مصاحبه با خانواده شهداء مدافع حرم ایجاد می شود به نوبه خود می تواند زمینه حفظ وقایع و رخدادهای مرتبط با هر یک از شهداء باشد.

 

وی اظهار کرد: وجود 37 خانواده شهید مدافع حرم ایرانی در استان البرز از جمله برکات این استان است؛ فرصت تحقیق و نشر آثار مرتبط با هویت شهداء مدافع حرم با اهتمام سازمان های مرتبط نیز می تواند زمینه حفظ بخشی از این هویت تلقی شود.

 

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان البرز خاطرنشان کرد: خانواده شهداء مدافع حرم طی 2 روز در باغ عرفان گردهم می آیند و محققان و پژوهشگران با مصاحبه با خانواده های آنان نسبت به ثبت هویت شناسنامه ای شهداء اقدام می کنند و در نهایت فرهنگ نامه شهداء مدافع حرم استان البرز با استخراج این مصاحبه ها تألیف می شود.

 

 

کد خبر 1074844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha