حجاب و عفاف، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد

پیشکاری بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: نسل جوان جامعه اسلامی باید سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با تشریح برنامه های هفته حجاب و عفاف در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نسل جوان جامعه اسلامی باید سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

احسان پیشکاری افزود: دختران جوان باید با الگوگیری از حضرت فاطمه معصومه (س) الگویی مناسب از عفاف و حجاب را برای خود ترسیم نمایند.

 

وی توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را منوط به توسعه ی فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: باید فعالیت های فرهنگی با موضوع حجاب مورد توجه قرار گیرد و با ابزار های مختلف در جهت توسعه و ترویج آن تلاش شود.

 

این مقام مسئول رسالت عظیم زنان مسلمان به ویژه زنان و دختران ایرانی را ترویج و اشاعه ارزش های والای اسلامی و نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد و گفت : از نظر اسلام زن تضمین کننده زندگی بهشتی خانواده است و به همین دلیل عفاف و حجاب برای زن بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با تأکید بر برنامه ریزی اصولی در برطرف کردن چالش های این حوزه در جامعه گفت : هر فعالیت مثبتی که در امور فرهنگی صورت پذیرد نتایج ارزشمندی در برخواهد داشت.

 

پیشکاری گفت: آنچه می تواند کشور را از آسیب های اجتماعی مصون داشته و حفظ نماید ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

 

گفتنی است به مناسبت این هفته بروشور با مضامینی چون «فلسفه حجاب و پوشش، بخشی از وصیت نامه شهدا در خصوص عفاف، حجاب چشم، حجاب در گفتار، حجاب رفتاری و حجاب و عفت» در سطح شهر زرین آباد، اماکن عمومی توزیع و نیز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جهت بهره برداری عموم مردم به اشتراک گذاشته شد.

کد خبر 1074855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha