افزایش قیمت ارز از علل نیمه تمام ماندن طرح‌های بخش خصوصی

مصری یکی از علل نیمه تمام ماندن طرح‌های بخش خصوصی را افزایش قیمت ارز دانست و گفت: به طور مثال، برخی از طرح‌ها با پیش بینی هزینه ۱۰ میلیارد تومانی آغاز شده اند، اما در میانه راه قیمت ارز چند برابر شده و هزینه مورد نیاز نیز ۴۰ میلیارد تومان شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه ۲۰ تیر) برخی از طرح‌های نیمه تمام دولتی به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات لازم تکمیل نشده اند و برخی دیگر، گرفتار اختلافات بین مدیران هستند.

 

وی با بیان اینکه طرح‌هایی وجود دارد که ۱۰۰ درصد آماده شده اند، اما به دلیل اختلاف بین سرمایه گذاران و مدیران رها شده و فعالیتی ندارند، گفت: متاسفانه قدرت تصمیم گیری در نهاد‌های غیردولتی مانند صندوق‌های بازنشستگی از بین رفته است.
 
 
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌هایی وجود دارد که ۱۰ سال پیش به بهره برداری رسیده است، گفت: اما سازمانی که مالک آن است، نه توان فعالسازی دارد و نه می‌تواند آن را واگذار کند.
 
 
وی یکی از علل نیمه تمام ماندن طرح‌های بخش خصوصی را افزایش قیمت ارز دانست و گفت: به طور مثال، برخی از طرح‌ها با پیش بینی هزینه ۱۰ میلیارد تومانی آغاز شده اند، اما در میانه راه قیمت ارز چند برابر شده و هزینه مورد نیاز نیز ۴۰ میلیارد تومان شده است.
کد خبر 1074869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha