فعالان اقتصادی ۴۸ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری کردند

مومنی گفت: فعالان اقتصادی در ۶ رویداد افتتاح ریاست جمهوری که به صورت ویدیو کنفرانسی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حمیدرضا مومنی » شامگاه یکشنبه( 20 تیر) در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی که در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپین و زیر ساخت های لجستیکی و گردشگری منطقه آزاد انزلی به منظور رفع موانع برگزار شد عملکرد فعالان اقتصادی را شاهکار دانست.

 

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: فعالان اقتصادی در شرایط سخت تحریمی توانستند بیش از 48 هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند که این مقدار نسبت به بودجه 60 هزار میلیاردی کشور و فعالیت 26 دستگاه اجرایی در سطح ملی بیانگر عملکرد بی‌نظیر فعالین اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

 

وی به نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی و احصاء مشکلات در سفرهای کاری خود اشاره کرد و افزود: در دوره نخست سفرهای کاری به مناطق آزاد کشور ۱۸۲ مشکل احصاء و پس از تشکیل کارگروه های تخصصی ۱۸۱ مشکل در سطح ملی و بین مناطق آزاد کشور برطرف شد.

 

مومنی از فعالان اقتصادی خواست تا پای کار آمده و به منظور رفع موانع پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه دهند و بگویند چه انتظاری از دبیرخانه داشته و در کدام بخش از فعالیت مناطق آزاد مشکلاتی وجود دارد.

 

وی در ادامه مقوله لجستیک را به عنوان یک موئلفه کلیدی در مناطق آزاد اعلام و خاطر نشان کرد: لجستیک به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت های مغفول مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد انزلی بوده که با تقویت این بخش علاوه بر افزایش درآمدها در حوزه اقتصادی بستر لازم به منظور توسعه مراودات تجاری فراهم شده و در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شورای لجستیک ایجاد شده است.

 

*فعالان اقتصادی چرخ‌های تولید را به چرخش واداشتند

«علی اوسط اکبری مقدم» نیر در این نشست با تقدیر از فعالان اقتصادی اظهارداشت: فعالان اقتصادی در این شرایط خاص اقتصادی با به چرخش درآوردن چرخ‌های اقتصاد علاوه بر تامین نیاز کشور و ایجاد فرصت اشتغال در زمینه صادرات نیز عملکرد شایسته تقدیر داشتند.

 

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به پیگیری خواسته‌های فعالین اقتصادی در سطح استانی و ملی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل کارگروه‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی، بندری، عمرانی، امور مالی و مالیاتی مشکلاتی در این حوزه احصا شد و به منظور رفع موانع و مشکلات رایزنی‌های لازم با مدیران استانی و سطح ملی انجام شده است که برخی از مشکلات و موانع رفع و برخی دیگر در دست اقدام است و یکی از خواسته‌های مهم منطقه آزاد انزلی با توجه به جایگاه ویژه این منطقه در اتحادیه گمرکی اوراسیا استقرار دبیرخانه اوراسیا در منطقه آزاد انزلی است.

 

در ادامه این نشست، امانی رییس انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی، مروت پور رییس هیئت مدیره جامعه بازاریان، حق‌شناس رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی، پوررشید فعال حوزه بندری و کریدورها، رشت وند فعال حوزه دانش‌بنیان، احمدی صادر کننده نمونه، رحیمی فعال حوزه مالی و مالیاتی و هاشمی فعال حوزه گردشگری هرکدام نقطه نظرات تخصصی خود از جمله ایجاد کارگو اسنپ، ایجاد پایانه صادراتی، تسهیلگری و اجرای قوانین مناطق آزاد به طور دقیق و عدم ورود سازمان‌های غیر مقیم به مناطق آزاد، ثبت سفارش و روند ترخیص کالا، تقویت فعالیت کریدورهای تجاری، افزایش محدوده صنعتی منطقه آزاد انزلی، پیگیری مسائل حقوقی و مالیاتی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بیان کردند.

کد خبر 1074898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha