زمینه ساز ازدواج پایدار باشیم

خاکسار ضمن تاکید بر توجه به بنیاد مهم و مقدس خانواده، گفت: کمک برای تشکیل این کانون با الگوگیری از سیره عملی زوج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از طریق راهنمایی و هدایت و پایداری امر ازدواج باید به‌طور جدی در کشور مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«مصطفی خاکسار قهرودی» امروز( ۲۱تیر) در رزمایش ایران همدل و اهدا۱۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان و خیران برگزار شد، بیان کرد: امروز می‌بینیم که دشمن در پی تبلیغات متعددی که در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی انجام می‌دهد بنیان خانواده را هدف قرار داده است، که متاسفانه در اثر تاثیرگذاری این اقدامات مردم شیوه و باورهای دیگری پیدا کردند و باعث شده در جهت سست شدن خانواده حرکت کنند.

 

قائم مقام کمیته امداد کشور افزود: استفاده از ازدواج سیاه که دشمن از آن با تعبیر ازدواج سفید یاد می‌کند، معضل جامعه امروزی است و هر نوع اقدام برای پایداری و تقویت کانون مهم خانواده حقیقتا باید عنوان رزمایش پیدا کند که کاری اساسی برای مقابله با ترفندها و توطئه‌های  عظیم و طولانی دشمن در این مسیر است.

 

خاکسار خاطرنشان کرد: اقدام به کار خیر اهدای جهیزیه به خانواده‌هایی که زندگی را تازه آغاز می‌کنند به‌عنوان یکی از اقدامات دارای برکات صد و بیست‌گانه کمیته امداد مورد توجه جدی است و همچنین این اقدام خیر اگر مورد توجه اساسی خیرین  باشد و کمیته امداد بخشی از منابع آن را به اتکای کمک‌های دولت و مردم هدایت میک ند به‌علت این است که این اقدام جایگاهی شایسته و نقشی موثر در ایجاد، حفظ و تحکیم خانواده در اجتماع دارد و این مبنای برخورداری از یک اجتماع سالم است.

 

وی همچنین ادامه داد: ما به جنگ جلوگیری از سستی بنیان خانواده، کم‌فروغ شدن آن می‌رویم و تلاش برای حفظ و پابرجا ماندن این نهاد و کانون را در دستور کار قرار می‌دهیم، این حرکت در سراسر ایران و در این استان شهیدپرور با تلاش و فعالیت‌های همه باید انجام شود.

 

خاکسار ضمن تاکید بر توجه به بنیاد مهم و مقدس خانواده، یادآور شد: کمک برای تشکیل این کانون از طریق راهنمایی و هدایت و پایداری امر ازدواج باید به‌طور جدی در کشور مورد توجه قرار بگیرد، استمرار این کار ضمن خدمات متعدد کمیته امداد، که آستان قدس رضوی نیز از چند سال پیش در خصوص این موضوع وارد عمل شده و حرکات خوبی در کنار این نهاد انجام داده، به‌عنوان یک کار اساسی مورد توجه باشد.

 

وی ادامه داد: به لطف خدا خیرین و خیریه‌های زیادی در این مسیر قرار گرفتند، در کنار اقدام کمیته امداد و کمک خیریه‌ها هم‌افزایی مسئولان مختلف در حوزه کارهای خدماتی هم موثر است، حضور میدانی در این امر موجب پایداری هرچه بیشتر، سالم‌تر و قوی‌تر کانون خانواده خواهد شد.

 

خاکسار اذعان کرد: برخورداری از ارزش‌های الهی و دینی، در کنار زندگی خوب موجب می‌شود خانواده در مقابل هر مشکل و موانعی بدون تلاطم ادامه پیدا کند.

کد خبر 1074909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha