فراخوان کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان منتشر می شود

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان به میزبانی استان مازندران بزودی با مشارکت نهادهای اجرایی، با هدف معرفی این فرهنگ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» امروز( ۲۱تیر)در همایش بنیاد بین المللی غدیر استان مازندران و ستاد دهه غدیر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، با بیان اینکه این بنیاد با مرکزیت و محوریت دفتر نمایندگی ولی فقیه استان مازندران این جلسه را برگزار کرد، گفت: فراخوان کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان به‌ زبان‌های مختلف به‌زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران با بیان اینکه کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان به میزبانی استان مازندران بزودی  با مشارکت نهادهای اجرایی، با هدف معرفی این فرهنگ برگزار خواهد شد، افزود: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این کنگره بین‌المللی صورت گرفت، بحث غدیر متعلق به ستاد و تشکیلات خاصی نیست بلکه همه ما موظف هستیم نسبت به این فرهنگ مبلغ باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به چند پیام در خصوص غدیر این سنت نیاکان در حکومت دیار علویان، خاطرنشان کرد: اولین‌ پیام این است که ما به دنبال سلیقه‌ها و ذوق‌ها نباشیم توجه بر مفهوم غدیر است باید مشی عملی ما غدیری باشد، در این نظام اسلامی باید همه وجودمان توجه به فرمان مقام معظم رهبری باشد.

 

وی تاکید کرد: نگذاریم نااهلان مسیری را دنبال کنند که در مسیر شهدا و رهبری نیست، رمز موفقیت توجه به مسیر شهید سلیمانی ها است، ما باید مطابق زمان مطالب دینی خودمان را به‌روز کنیم تا شبهات را از بین ببریم، توجه به یک گفتمان و ترویج فرهنگ دانش تا اینکه به جایگاه رفیع خودش برسد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اذعان کرد: باید به معنی واقعی از قداست‌های انقلاب حراست کنیم، غدیر قداست قرآن و عترت است، مسجد و محراب، عاشورا و  مهدویت، روحانیت همه از مقدسات انقلاب اسلامی است، چون نجاست‌ها در طول تاریخ دست تعدی به پهلوی فاطمه الزهرا (س) زدند، امروز هم شاهد این حمله‌ها هستیم، ولی باید با سینه ستبر با همه این مسائل برخورد کنیم.

 

وی تاکید کرد: دشمنان کوشیدند مردم را از روحانیت جدا کنند ولی به فضل پروردگار مردم در انتخابات یک روحانی را برای ریاست قوه مجریه انتخاب کردند امیدواریم همه دست به دست هم داده، با توجه به ارزش‌های غدیر مقابل دشمنان بایستیم.

کد خبر 1075043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha