۱۵۰ مسجد در مشهد پایگاه ازدواج می شوند

حجت الاسلام ایزدی گفت: گفت: در موضوع ازدواج و نهاد خانواده کارگروهی تشکیل شده که در قالب کارگروه تفاهم نامه ای با امور مساجد امضا شده که ۱۵۰ مسجد در مشهد پایگاه ازدواج می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «جمال ایزدی» در مراسم طرح احسان که در اداره کل اوقاف استان برگزار شد؛ با اشاره به آغاز طرح احسان و قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری همزمان با روز پیوند آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقداماتی که در طول سال انجام می شود که یکی از آنها اجرای پیوند آسمانی است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: محور ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی ترویج فرهنگ وقف و اجرای امینانه نیات واقفین است که برنامه ها و فعالیت هایی اجرا می شود و در موضوع بقاع متبرکه فعالیت های فرهنگی اجتماعی و قرانی انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: در طول سال علاوه بر فعالیت های عمومی که در بقاع متبرکه از جمله نماز جماعات، دعای کمیل و .. انجام می شود ، 6 ویژه برنامه در طول سال با عنوان آرامش بهاری، ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، نشاط معنوی و دهه ولایت اجرا می شود که از ده روز تا دو ماه هر ویژه نامه مدت اجرای آن است و در مجموع 6 ماه بازه زمانی اجرای این ویژه برنامه ها است.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه در بحث اجرای نیات برنامه ها و مراسمات نمادینی داریم؛ گفت: اگر چه واقفین در موضوعات مختلف ایجاد وقف کردند اما برخی از نیات به دلیل اهمیت و نیاز جامعه به آنها مراسم نمادین گرفته می شود که مردم برای این موضوعات ایجاد وقف کنند که می توان به «شمیم حسنیی» ، «مهر تحصیلی»، «دست های مهربانی» ، «مهر تندرستی»، «زائرین رضوی و حسینی» و «پیوند آسمانی» اشاره کرد.

 

وی افزود: در قالب این طرح ها به ترتیب به هیئات مذهبی، دانش آموزان نیازمند، نیازمندان همجوار بقاع متبرکه، نیازمندان حوزه بهداشت و درمان، و در قالب پیوند آسمانی درتهیه جهیزیه کمک می شود و در همین راستا اتفاقاتی افتاده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: فعالیت های اجتماعی در بقاع متبرکه از جمله «شمیم خدمت» در جهت ایجاد اشتغال برای افراد ، تهیه و توزیع بسته های معیشتی بوده است که از شروع ویروس کرونا تاکنون بیش از 115 هزار بسته تهیه و توزیع شده است؛ همچنین با عنوان طرح مواسات و همدلی و ایجاد وقف های جدید با توجه به شرایط جامعه هر سال حدود 200 وقف جدید در موضوعات مختلف داشتیم .

 

وی بیان کرد: در سال گذشته مرکز امور خیریه سازمان فعال شد که در استانها ستاد هماهنگی امور خیریه و در شهرستان ها شورای هماهنگی امور خیریه ایجاد شد که هدف از این ستاد تعامل و همکاری با دستگاههای دولتی که کار خیر انجام می دهند به ویژه نهادهای مردمی بوده است تا کارهای خیر به صورت ضابطه مند و با گستره و هماهنگی بیشتری انجام شود .

 

حجت الاسلام ایزدی  با بیان اینکه 6 محور با موضوع ایجاد اشتغال، نهاد خانواده، بهداشت و درمان، توجه به ایتام، تحصیل و آموزش و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در دستور کار این ستاد قرار گرفته است؛ افزود:  یکی از آن محورهای شش گانه که برای هر کدام کارگروهی شکل گرفته موضوع ازدواج و نهاد خانواده است، کارگروهی نیز به همین منظور شکل گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است از جمله انعقاد تفاهم نامه ای با امور مساجد  که 150 مسجد پایگاه ازدواج می شوند و در هر شهرستان یک موسسه  قرانی نماینده این قرارگاه در آن شهرستان خواهد شد.

 

وی گفت: امروز نیز به مناسبت این پیوند آسمانی طرح احسان را برای خانواده های نو مزدوج که مشکل جهیزیه دارند با اهدای 300 فرش شروع کردیم و این فرش ها در اختیار نو مزدوجین قرار می گیرد و امروز فعالیت قرارگاه ازدواج و طرح احسان شروع می شود.

کد خبر 1075070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha